Milloo & Trizz hemma igen

Ja då var dom hemma igen mina vildingar.....Möttes av 3 glada hundar efter jobbet. Härligt!!! Tror nog att dom var lite glada över att vara hemma igen.

Passade på att gå en lite halv lång promis på ca 1 timme, skönt efter att ha jobbat suck. Mille skulle mest nosa av området, jösses han har ju varit ifrån sitt revir ett tag, Trizz skulle mest leka med mamma sin. I skogen gick det bra att gå för där kan man ju gå lite varsom men när vi kom ut på gångvägen var det ju skit halt rent utsagt! Höll på att sätta mig 2 gånger, se då blev det att "tulta" fram på kanten hållandes i räcket(där det fanns). Tur att INGEN såg en & att hundarna kan gå lösa så att man helt kan fokusera sig på att ta sig fram utan att bryta ngt. Nä Tacka vet jag riktig vinter med SNÖ eller vår dvs ISFRIA gångvägar! Som det är nu på vissa ställen blir man ju galen.

Ja,ja men hundarna fick sitt & jag med för den delen...Dom fick/kunde ju röra sig för fullt i skogen & vi gick ju inte så mkt på gångvägen som tur var.

Men fakta är att det var behändigare med bara EN hund!!! Men hundar ska vara i flock, är helt övertygad om att dom mår bäst då. Under förutsättning att flocken är harmonisk & funkar i hop. Det gör mina hundar tycker jag. Enda smolket i bägaren är ju när Sindie är hemma, då har jag inte henne & Breeze tillsammans när jag jobbar. Breeze har ju "sagt" till Sindie ett par gånger vilket är helt förbjudet! Min Sindie rör man inte!!! Men nu är ju hon på landet & då är allt lugnt.
Breeze är ju ganska tuff/skarp & hon tycker väl att Sindie ska abdikera.

I morgon ska ju Mille med Amanda & träna agility, så nu ska här packas träningsväska. Hittar bara inte hans täcke, fattar inte vart det tagit vägen??? Ngn som "hittat" ett blått vintertäcke???
Skyller INTE på åldern men vad kan det annars vara???

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Jag säger bara en sak: Malmsjön. Slätt som ett parkettgolv, lagom tjockt snötäcke så man inte halkar. Gick en långpromenad idag. Mac drog Jonathan i pulka. Passade på att träna budföring med Zingo (även Mac med pulka efter sig).

2009-02-28 @ 22:31:42
Postat av: Marie G

Håller med, Malmsjön en dag med sol HÄRLIGT!!! Ring nästa gång ni ska ta en långpromis...

2009-03-01 @ 08:30:53
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0