Sista lediga dagen

Som "vanligt" grrrrr nu under helgen så väckte min lilla Ängel Trizz mig tidigt...Men denna morgon hann klockan i alla fall bli strax innan 7. Men eftersom jag fortfarande är på landet så släppte jag bara ut dom 1 & 1...Jag var kvar inne i värmen för ute är det -10,5 grad brrrr lite för kallt.

Hade inte heller ngn lust att traska i väg på en långis, det var ju fortfarande mörkt ute. Passar därför på att skriva några rader innan det börjar ljusna & vi kan gå.....Antar att många andra också känner ett behov av att traska av sig all den julmat man stoppat i sig:)

 

Men som sagt i morgon är det att vara tillbaka i verkligheten igen suck....Får passa på att njuta av den sista lugna dagen....
Å i kväll är det ju agilityträning med Breeze & Trizz...

Snart, snart är det ljust & då ska jag döva mitt samvete med att ta hundarna på en promis...

Å promis blev det:) Tog med alla hundarna på en 45 minuters runda, så där precis lagom för min gamla tjej, Sindie:)
Mille var vild & galen, precis som en Prins ska vara:) Han låg konstant ca 100 meter före oss andra...Han vill ha koll han...Eller var det så att han kände att Lizzie var hemma?!För när vi andra väl kom dit stod han så fint vid hennes grind, tyvärr för honom så var hon kvar inne i stugvärmen.
Vi passerade även Briarden som nog väckte hela området...men mina skötte sig exemplariskt:) Alla var ju lösa & visst tittade dom men inte bryr dom sig om en skällande jätte! Mina härliga hundar:)

Väl hemma blev det frukost & lite julffrid...Innan det var dax för den lååånga promisen eller jobbiga kanske jag ska säga ha,ha,ha....
Det var jag & Svenerik samt Breeze, Milloo & Trizz som hängde på. Sindie fick vara kvar hemma med mormor & en Dentastix. Tror nog att hon trots allt var ganska nöjd med det...

Hurtbullarna, tog Viltparksrundan via Gården. Snacka om motionsrunda!!! Mestadels var det att pulsa i djupsnö eller i hovspår, vilket ju är ngt smalt...För att inte tala om att hundarna fick jobba, men å andra sidan så fixar dom ju att gå i smala spår....

Själv så passade jag på att njuta av den ortoligt vackra naturen, men enligt vissa var det för att "vila"?!?! Öhhh ska man inte njuta när man är ute?? Absolut enligt mig!!! Tror nog att även hundarna tyckte att promisen var mysig, dom fick ju springa som alltid som dom vill!



Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0