Sindie hemma

Äntligen är Sindie hemma:) Visst det är bara för några dagar men jag får väl passa på att njuta xtra den tiden....
Mamma tyckte nämligen att hon behövde badas & jag höll med. Så i Torsdags lämnade Anders av henne innan träningen & så hämtade han Breeze efter träningen. Så jag har "bara" Sindie & Trizz hemma.

Det var alltså bara att ställa min lilla stjärna i duschen & sätta igång. Min plan var att bada både henne & Trizz, men jag övergav den planen kvickt. Det blev alltså bara Sindie....
Hon är inte direkt överförtjust att bli badad men hon står så snällt under hela tiden:) Men oj,oj,oj vad glad hon blir när det är över, först godis sedan race...

 
Gammeldamen nybadad....

På bilderna ser man verkligen att hon börjar bli gammal:( Det märktes även efteråt då var hon så trött.....



   
Men hon blev så fin & luktar nu gott av banan:)

 
Sindie blir 12 år i januari



   

   
En trött liten tjej:)

På natten efter badet så sov Sindie under täcket, det gör hon bara när hon är badad:) Man såg bara lite av nosen. Det är så himla mysigt att ha henne hemma & visst skulle jag vilja ha henne hemma jämnt. Men det funkar ju inte tyvärr....Så snart är det dax för henne att åka till landet igen....Vet att mamma i alla fall blir glad:) Just nu får hon skämma bort både Breeze & Milloo, medans jag njuter av tiden med "bara" Sindie & Trizz

Å ni som känner mig vet att Sindie är min


STJÄRNA:)

Passade på att köra lite "lydnad" nåja med henne dvs sitt-stå-ligg i olika positioner. Har ni sett henne göra dessa positionsbyten vet ni att hon kör för 10:or & det gjorde hon även nu:) Tassarna kvar på samma fläck i ALLA byten, det ni! Hon lägger sig så snyggt rakt bakåt & så reser hon sig rakt upp, oj,oj,oj nästan så att man återigen blir sugen på att träna lydnad. Men bara kanske & nu då med Trizz.
Man verkligen såg att hon tyckte att det var KUL att få jobba lite. Å jobba gör hon men bara om hon vet att hon får ngt gott efteråt!

Det tråkiga i det hela är att Sindie som sagt inte orkar hänga med på några riktigt långa promisar så medans hon är hemma så blir det mer vanliga hemma runt promisar. Ngt som Trizz tycker är liite tråkigt, hon vill gå/raca långt...Men nu blir det på Sindies villkor som alltid:)

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0