Lucia & 3:e advent

Jag & Breeze traskade till stan & tog tåget till landet. Väl där så plockades vi upp & kördes hem till mamma:)

 
Bild från 14/12....Ingen snö hemma den 13:e

Det blev en andra frukost & en kopp kaffe, smarrigt & trevligt:) men så kom duget efter att kolla agility NM från Hund-09...Så på med datan & kolla via webbkameran:) Då var det nästan så att man velat vara på plats....Men å andra sidan var det skönt att sitta i soffan & titta.



Efter en banan som delades med Sindie, min lilla dam bara älskar bananer:) Dom andra vill också ha & om dom får så äter dom inte, smack så har Sindie även ätit upp deras bitar.

Fick sedan med mig "morfar" på en 5 km+ promis med alla hundarn, det gillar jag! Tyvärr så var det fullat av jägare i skogen så vi tog "vägen" rundan. Självklart var det lite blandat både grusväg & skog. Det härliga är att hundarna även på denna runda kunde & gick lösa hela rundan:) har man underbara hundar eller har man?!
Men det bästa med hela rundan var att Sindie var så himla fräsch & pigg hela rundan, underbart!!! För nästan hemma så fick jag panik & trodde att vi "tappat" bort Sindie. Såg inte henne någonstans....Jösses när såg vi henne sist?!?! Hmmm det var bara att vända eller??? Konstigt beteende tyckte ALLA hundar, visst Sindie var nästan före oss:) Annars så brukar hon ju vara en bit bakom oss men icke i dag, härligt!!!! Väl tillbaka så har hon inte visat någon stelhet:) Kan kanske bero på fodret, Eukanuba Joint samt Clucosamin??? Jag tror det, absolut! För hon har blivit så mkt fräschare efter att ha ätit det sedan början av året.....
Mille, min Prins fick upp "spår" vid brevlådorna, jaha har Lizzie gått här? Lizzie är hans favvotjej å visst hade hon precis varit ute på promis. När vi passerade där Lizzie bor så stod hon vid grinden, Mille racade dit:) Gullekillen....

För övrigt så har vi ätit lutfisk, så mumsigt:) Hundarna fick torrfoder, lite potatis & sås.....Ja bara lite alltså....Trizz den lilla knäppisen hon slickade av sina kulor & spottade ut dom:( Suck....När hon kommer hem ska hon få testa det nya fodret som jag köpte på mässan, 3 kg för 30:-. Han lovade att hon skulle gilla det, jo tjena sa jag OM hon äter det så lovar jag att ringa till honom & tala om det! Men det är klart OM hon äter det vore det ju toppen så då är det ju värt att slå en pling......

EFTERLYSNING! Tips på foder som KRÄSNA hundar gillar & äter!!! Inte blöt foder.....

Å så lite icke hundrelaterat....nu har man åter märkt att man blivit gammal(?!) för jag blev galen när jag kollade på Lucia på tv. Ja där satt man tidigt tidigt med tända ljus & med en god frukost för att se på Lucia. En tradition alltså eller? Lucia är väl en tradition i alla fall enligt mig, så det så!!! Men vad hör man?!?! ja inga sånger jag hört tidigare:( Fy attan vad trist att alla traditioner ska poppas till!!! Allt ska ändras & förnyas, vad fan är det för fel på dom gamla traditionsenliga Lucia sångerna!?!? Absolut inget enligt mig....Orkade inte ens titta klart:( Grrrrr....Så när frukosten var klar släckte jag ljusen & gick ut med Breeze. Men det tog mig ett tag inna jag lugnat ner mig suck....
Nä nu ska jag dricka ett glas glögg igen:) Det är tradition & den smakar som den ska!
Vad säger ni? Är man gammal när man önskar behålla traditionerna som dom alltid varit??? Jag ändra mig inte i den här frågan. Får väl starta en grupp på Facebook " Behåll dom gamla Luciatraditionerna/sångerna":)



Med hopp om att Ni alla haft en trevlig Lucia dag!

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha...luuugn!! Du får väl sjunga lite själv, där hemma ;) Kraaam

2009-12-16 @ 08:40:58
Postat av: Marie G

Jag vill ju att det ska vara som förr fniss...

Kramis

2009-12-16 @ 21:24:02
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0