Juldagen 2009

Denna juldagsmorgon väcktes jag av Trizz vid 7-tiden:( Ja det var som vanligt bara att gå upp & släppa ut dom. Som sagt sååå skönt att bara kunna öppna dörren. Hade nämligen ingen lust att gå ngn långis med ficklampa denna morgon....Men som vanligt så ploppar samvetet fram.....så när det var såpass ljust att man såg stigen gav jag mig ut. Det blev samma runda som i går dvs Badrundan & alla hundarna fick hänga med. Tyvärr så var det lite varmare dvs tösnö suck...Sindie stackaren fick enorma snöbollar suck...
Typsikt mig att glömma balsamsprayen:(

Såg även på träden att det var åt töhållet. Men självklart så brydde sig inte hundarna om det, dom racade på som vanligt:) Ja inte Sindie, henne fick jag faktiskt bära 1/3 av rundan. Min lilla tjeje kunde då inte ta ett steg utan att få snöbollar, fy attan vad trist:(

Vi var i allafall ute i 1 timme, helt OK!

Det som är bra med att vara ledig är att man kan slappa, ngt vi alla utnyttjade:)

Men säg den frid som varar.....Efter fikat så tog Svenerik & jag med oss Breeze, Milloo & Trizz på en långrunda. Vädret var väl kanske inte det bästa men vi var väl klädda.....Vi traskade Acksjörundan, kan lova att det blev en hel del traskande i djupsnö:) Bra för kondisen & rumpan fniss....Men jöta Petter vad blöta vi var, det föll ju en hel del snö på oss......
Mille han sprang först hela vägen, Breeze däremot hon ville helst gå i ngns fotspår medans Trizz sprang överallt;)

Å jag min nöt hade självklart inte med mig kameran grrrr......

När vi till slut kom hem hade vi faktiskt varit ute i 1 timme & 55 minter, vad sägs om det? Ha,ha,ha..... Undra om man huvudtaget kommer ur sängen i morgon fniss...........

Nu har vi alla ätit & hundarna sover så sött, kan det bli bättre? Tror inte det.....

Nu kan jag med gott samvete sätta mig i soffan med en Irish coffe....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja nu behövs det verkligen långprommisar!!!

Hur mycket mat och godis har man INTE ätit??



Låter som om du har haft en bra Jul! Härligt.



Vi ses snart och tar en sväng.

Kram

Lotta med lapparna.

2009-12-26 @ 13:09:36
URL: http://anncha0117.spaces.live.com/
Postat av: Anonym

Ha,ha,ha men i dag har det ännu inte blivit ngn...Tog ju 2 långisar i går:)



Jajjamensan julen har varit lugn & härlig!!!



Självklart blir det en sväng eller två, när jag får hem mina hundar eller ngn utav dom:)



Njut vidare:)



Kramisar

2009-12-26 @ 14:29:50
Postat av: Anki

Hejsan!

Visst är det härligt att bara öppna dörren på morgonen o släppa ut dom :)

här har vi också nyligen kommit i efter att ha pulsat runt en timme i skogen.



/Anki

2009-12-26 @ 14:48:12
URL: http://revarens.blogg.se/
Postat av: Marie G

Jajjamensan det är för härligt!!!

Vi kanske skulle ordna en sheltiepromis???

//Marie på landet

2009-12-26 @ 16:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0