Julafton 2009

Julafton & massor av snö:) Ljuvligt!!! -3,5 grad, precis lagom....

 

Passade på att gå en julatfon promis med alla hundarna, det var ännu mörkt när vi gick. Men vad gör det? På med reflexvästen & så en ficklampa sedan var det bara att gå. 07.20 var då klockan & när vi gick på vägen så var ju risken att ngn bil skulle komma minimal...Så hundarna fick springa precis som dom ville. Å sprang gjorde dom, det kan jag lova, kanske det var ett råddjur eller ngt som var så intressant. Det var bara att le för dom verkligen jobbade för fullt i djupsnön:) Självklart höll sig Sindie vid mig medans dom andra racade.

 

Vi gick via Lizzie ner till badet, så härligt & mysigt var det på en skala:)? Å alldeles tyst förrutom när mina "ljuvliga" hundar höll låda.....

Det var faktiskt verkligen bra för skälen att återigen gå en tidig morgonpromis med hundarna:)

Nere vid badet passade jag på att ta min frukost medans hundarna busade runt mig....Sedan gick i allafall jag i lugn takt hemåt genom att pulsa i djupsnön, härligt & mysigt!!!



Passade på att ta en del foton, som sagt det är ju inte varje år vi har så här mkt snö.....

Väl tillbaka så hade jag faktiskt varit ute i 1 timme & 15 minuter. Då var mitt samvete rent för all den goda julmaten som komma skall:) Dom andra hade knappt gått upp....

   
När hade vi så här mkt snö en julafton???

Försökte fota ALLA hundarna för att sedan kanske kunna använda ngt foto till kommande års julfoto, jo tjena vad bra det gick ha,ha,ha....Antingen tittade ngn bort eller så blundade ngn annan suck.....Ja,ja, det är ju JUL så det är bara att le:)

   

   
Mille, mn Prins.....


Alla mina underbara hundar:)

   
Trizz

Eftersom att det var lite blött i snön & jag så klart hade glömt ta med mig balsamsprayen till hundarna:( så fick dom vara på altanen & töa.....Passade på att plocka fram frukosten & så satte vi oss. BRAK hördes det från altanen, jösses vad nu då?!?! Gissa vad som hänt??? Jo mina små änglar till hundar hade gnagit på JULSKINKAN & på ngt sätt fått den att tippa ner från fatet på golvet!!! Jäkla hundar!!!



Milloo & Trizz slickade sig för fullt om munnen, då var jag verkligen tvungen att tänka på att det är JUL....
Som tur var så hade dom inte fått i sig sååå mkt......

Vid 14.30 var det så dax för JULMAT, Jansson, sill, lax, sylta, omelett i ugn med räkstuvning & ägghalvor. Så attans mumsigt:) Några snappsar blev det oxå:)

Sedan fick självklart även hundarna lite gottit, sylta, köttbullar & potatis. Alla åt så klart:) Men som vanligt var det alldeles för lite.......

Nu har jag diskat & hundarna ligger helt utslagna, massor av tända ljus ja då känner man verkligen att det är JULEFRID:)

   

Nu ska jag knäppa en nöt....

Njut av era hundar & av varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0