Året 2009

Ja då var det årets sista dag, som vanligt har året gått fort. Har precis läst Mina mål för hundarna 2009. Å inte var det många av dom målen som jag uppnått......

* Få motivationen att träna & tävla Breeze i lydnad:  Min motivation har varit väldigt låg, visst den har poppat upp ett fåtal gånger men tyvärr har den bara varat en mkt kort tid/gång:( Lite har jag tränat men målet att tävla i 2:an har jag INTE uppnått...Men ingen katastrof, det måste ju kännas rätt & det har det inte gjort.... 

* Breeze upp i klass 3 agility & hopp: Tack vare Birgitta & Anders är Breeze uppe i Agility klass 3:) Men målet för att även vara i Hopp 2:an kvarstår......

* Amanda & Milloo får gärna plocka 1 pinne eller två:): Dom hann plocka 1 pinne:) innan deras vägar skildes åt... Men Tack vare Birgitta plockade han 1 pinne till:) Så dom målen uppnåddes!!! Tack Amanda & Birgitta!!!

* Om inte laget tar sig till SM, para Breeze: Hmmm laget tog sig INTE till SM, men dom jobbade BRA! Parade inte heller Breeze:( Av olika orsaker uppnåddes inte det målet....

* Grundträna trizz i agility så att hon är startklar i höst: Grundtränad är hon:) Men inte startad, har absolut ingen brådska med att ev starta henne:)

* Sindie får ett underbart pensionärsliv: Uppnått:)

Ja så alla små mål som jag hade med varje hund....

Nu funderar jag som vanligt OM jag ska ha några mål med mina hundar 2010?!? För jag har ju sagt länge nu att tävlandet med dom ska ligga nere under kommande år.....Allt är ju så förbaskat dyrt:( Nu ska ju Breeze tävla i Kista den 3/1....får se om det blir några fler starter för henne. Mitt ena mål, att få henne upp i Hopp 3:an kvarstår ju & då måste hon ju tävla i Hopp 2:an....

Men i övrigt så har det trots allt varit ett helt OK hundår! Hundarna har fått det viktigaste dvs mat, vatten , mycket utevistelse, trevligt umgänge:), en hel del träning främst i agility, många & långa promisar...Så jag tror nog att dom haft ett BRA 2009!!!

I dag på årets allra sista dag så blev det återigen en riktigt långpromis:) Vi gick i ett riktigt vinterlandskap & -7 grader.

 

Alla hundarna sprang både här & där:) Mille han sprang mest & gärna ut i djupskogen kanske efter en älg?! Ähhh tror inte det men ngt var det, kanske Lizzie:) Både Breeze & Trizz hängde på i bland, medans Sindie höll sig vid oss.....

 

Glädjande nog så tittade även SOLEN fram en kort stund & vad fin han var min Milloo när han stod & glänste i solen:)

 

Men det är klart i natt var det otroligt vackert ute, stjärnklar himmel & gnistrande snö så fiiint!!! Men tillbaks till promisen...vi var ute i 2 timmar & 15 minuter:) Helt underbart för hundarna:)

 

Tyvärr så var min kropp skit redan innan vi gick men det var bara att bita i hop:(
Men är det ngt jag lärt mig så är det att det INTE lönar sig att gnälla, det är bara att gilla läget, men i bland är det förbannat svårt......Suck...Men det blev helt klart en minnesvärd sista långpromis 2009:)

 

Hundarna är helt klart nöjda & väntar nu bara på att få lite god mat, det blir lite gott & blandat både för 2 & 4 benta:)

   

Min förhoppning nu dom sista timmarna på året är att det ska vara lugnt med smällandet, men det blir nog inte så farligt. Vi alla är ju på landet & det är inte så mkt folk ute så....kanske det blir smäll lugnt? Eller åtminstonne att det bara blir vid 12 slaget...



Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0