Agilityträning

Äntligen var det då dax att få köra lite agility igen:)

Hämtades upp av Birgitta & Ingela med resp flock...Väl vid ridhuset fick vi jobba lite med att få fram hindren men det var det värt:)

Vi byggde upp "samma" start som var på Hund-09, den som Birgitta körde med Breeze. Ingela byggde upp en raka.

Trizz: Körde henne med fokus på slalom & slalomingångar. Å det bara är så att hon är för DUKTIG:) Visst märktes det att det var lääänge sedan vi tränade men jag är så himla nöjd med henne!!! Hon jobbade på till 100% det gillar jag!
Hon hade kanske lite svårt att hålla fullt fokus när Birgitta körde Breeze på övningen brevid men det är ju då ngt jag måste träna mer på...
Körde både h & v slalom men mest v. Tyckte att hon fick mer & mer fart i båda varven:) En miss här & där men som sagt bara jag tränar så...kommer hon att bli en STJÄRNA!
Måste träna mer på ingångar från olika vinklar & med olika hinder före.
Körde även böjd tunnel med ett blindbyte innan slalom & det kändes skitbra:)
Även startövningen med framåtsändande funkade bra!
Sammanfattning av träningen: Jag var supernöjd!!!

Breeze: Körde inte Breeze ngt alls utan Birgitta körde henne. Ungefär samma övningar som jag körde men betydligt svårare....Breeze var superladdad & gasade som värsta racerbilen:) Men jösses vad BRA det gick!!! Hon verkligen lyssnade & hade fullt fokus på det hon skulle göra! Breeze är bara en agilitystjärna!!!

Håll tummarna för Birgitta & Breeze den 3/1, då ska dom tävla i Kista Hoppklass 2 x2 !!!!!

Underlaget var lättsprunget, vilket ju är ett + ha,ha,ha.....
Fixade sedan i ordning hindren som fick stå på en "press" ngt som var väldigt halt men förhoppningsvis så funkar det! Dom täcktes även över helt av "pressen".

Nästa träning för Breeze & Trizz är den 10/1

Nu ska jag passa på att gå ut med hundarna innan det börjar smälla igen:(

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0