Sheltieträning

Den här veckan hade Elisabet & jag TUR med vädret! Sol & lite höstigt dvs perfekt! Förra veckan så kom det ju en riktig skur.....

Nästa positiva sak var ju att alla hinder stod framme efter tisdagens kurs så vi hade bara att köra. Ja först så gick vi ju den vanliga rundan. Tyvärr så hittade Tilly ngt äckligt att rulla sig i så hon var ju inte så fräsch.....

Jag körde samma övningar med Trizz som på Annika kursen. I dag gick det jättebra! Kontaktfälten var mkt bättre, det var bara en gång som hon stack innan säppkommandot men det var då bara att ta upp henne igen....
Slalomet var jag också nöjd med, plockade även i dag bort mitten samt sista pinnen. Bra sug & fart hade hon. Måste bara träna mkt mer på rena ingångar från alla möjliga & omöjliga håll. Men det är ju bara bra att ha ngt att träna på smile.

Avslutade med att gå rundan med hundarna igen & nu rullade Gossi sig i ngt äckligt trots Elisabets rop....Så nu ville inte Elisabet gå på stan för hon kunde inte sätta på dom koppel. Å så var hon ju tvungen att bada dom när hon kom hem... Så det blev till att bara hon & jag i väg & käkade lunch medans hundarna fick sitta i bilen.

TACK Elisabet för en trevlig dag!


Kan lova att Trizz var trött på kvällen, 2 dagar med jobb!!! Men kul har det varit...

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0