Långpromis

Fredag morgon var det en långpromis inplanerad med Lotta & Lapparna. Som vanligt var jag uppe tidigt så jag tog mina hundar & traskade till Lotta. Hemifrån henne gick vi via Viltsvinsplatsen-ner till Mälarbadet-backen/skogen-Nydala-hem.
Mina hundar var helt springiga & brallade för fullt, speciellt Breeze. Hon var så busig, härligt att se......Många snurrar gjorde hon. Kan kanske bero på att hon snart ska löpa suck...Är så himla typiskt nu när det är flera agilitytävlingar inbokade. Men så är det att ha en tik som alltid har sina löp under den mest intensiva tävlingssäsongen....

Glädjade nog så fick även Taito hänga på, i koppel men han fick gå med. Så kul!

Ja som vanligt med Lotta så blev det en trevlig promis i roligt sällskap!!! Jag var ute i ca 2 timmar, härligt för hundarna. Vädret var verkligen så himla härligt, lite höstigt & ja jag älskar hösten!
Känns bra att sedan lämna dom för att ta bussen till jobbet.....

När jag sedan kom hem från jobbet så hade hundarna(läs Breeze) norpat/snott/knyckt en påse med Doko hmmm mina hundar får inte äta Doko. För dom blir inte bra i magen, måste bero på allt socker....Å visst ngn hade gjort 2 "högar" i hallen. Skit & pannkaka......Bara att bita ihop, städa upp & sedan skickade jag Breeze & Milloo med familjen till landet. Så nu har jag bara Trizz hemma.....
Känns mysigt att bara ha henne hemma, man kanse bara skulle ha en hund?! Nä det är OK i en dag eller två men sedan känns det tomt.
Dom kommer ju hem i dag lördag, för snart bär det av för mig & Gudrun till Loppisen. Familjen kommer ju dit & har då med sig hundarna, hoppas jag.....
Så har Du inget att göra i dag, åk till Bastmora & gå på loppis!!!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0