Indra i slagsmål

Indra kom hem efter att ha varit borta några dagra & det är ju inget konstigt i det stora hela...Men när hon kom hem i onsdag så var hon loj, seg & ville direkt gå & lägga sig. Det är däremot onormalt! Hon brukar annars vara hungrig & fruktsnavärt sällskapssjuk...Så ngt var fel men vad?! Klämde & kände & när jag tog på bakdelen skrek hon till, men inget verkade brutet...Hon fick sova på toaletten natten till torsdag. På torsdag morgon åkte jag till distiktaren i Vårsta för koll.
Å visst hade hon skador suck...Enligt Michaela, veterinären så var det typiska kattslagsmåls skador.
Så det var bara att lämna henne där så att dom kunde skära upp bölderna, rengöra & sätta dränage. Å så den obligatoriska tratten.
Fick hämta hem henne efter lunch & då såg hon ut så här

 

 



Ja så det var bara att köpa koksaltlösning & medicin på apoteket.
Dränagen ska göras rent 2 gg/dag & medicinen ska hon ha via pasta 2 gg/dag. Dränagen tar jag bort efter 3-5 dagar.

Snacka om en katt med nio liv....

Men som ni ser så äter hon med god aptit som tur är. Jag märkte direkt att hon blivit piggare när bölderna tagits bort. Men hon tycker inte om när jag rengör dränagen....Då kommer vilda Indra fram, men det kan jag förstå....

Så nu får hon sova på toan & även vara där när jag jobbar. Vågar ju inte ha henne ihop med hundarna. Breeze ska vakta henne hela tiden & hon har tagit på sig att hålla såren rena suck....Samt äta upp hennes mat som numer står på golvet.

Håll nu tummarna för att allt läker som det ska!


Så här gillar hon att ligga(innan kattslagsmålet)

Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas lilla Indra kryar på sig.

Kram

Marie

2009-08-01 @ 21:42:18
Postat av: Marie G

Tackar, hon är redan mkt bättre & vill inte ha tratten på sig. Men det "värsta" är att hon vill UT!?

Kram från Marie G

2009-08-03 @ 10:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0