Bara Trizz hemma

Åkte ju ut till landet i lördags efter loppisen. Så skönt att bara slappa, hundarna tyckte nog också det var OK. Dom kan ju gå in & ut som dom vill. Det enda är ju att jag blir lite lat, men det får jag bli i bland hmmm.....

Ngt virrig är jag nog, alla koppel dumpade jag nämligen av hemma i all hast & på landet finns ju bara Sindies koppel....
Nog för att hundarna kan gå lösa men inte åker jag tåg & knallar hem från stationen med 2 hundar lösa. Nix det blev till & lämna Breeze & Milloo kvar. Det går absolut ingen nöd på dom där & för min del är det så himla skönt att ngn gång bara ha en hund hemma att bry sig om. Tror nog att även hundarna behöver det då & då.
Så, åå söndagskvällen blev det tåg & promis hem. Det tog ca 30 minuter att gå från stationen hem, precis lagom kvällspromis för oss. 
 
I dag har jag plockat fram lite aktiveringssaker från Nina Ottosson som Trizz fått använda. Hon blir väldigt taggad när dom plockas fram. Annars har vi mest slappat, skönt det också, men liite lydnadsträning har det blivit. Sitt & kontakt har vi tränat på inne. Man kanske ska börja träna Trizz ngt mer seriöst i lydnaden?!?! Känns som om hon skulle gilla lydnadsträningen, nä jag får nog tänka på saken.

Nu är det dax för nattpinket & i morgon tisdag är det kurs med Trizz för Annika A i agility!!! Ska bli så himla KUL!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0