Agilitytävling i Nynäs med pinnplockning!

Söndag morgon eller nåja jag fick sovmorgon...Birgtta & Ingela skulle plocka upp mig, Breeze & Trizz kl:09.15 för avfärd till NynäsBK & dagens agilitytävlingar. Vädret var helt OK.....
Väl framme så var det ganska trångt om plats så vi brydde oss inte om att sätta upp tältet. Vädret såg ju ut att hålla sig vilket det också gjorde...

Birgitta värmde upp Breeze en stund innan start & hon verkade som vanligt laddad till max.

   
Står kvar gör hon....

   



Ja sedan var det dax att starta för Birgitta & Breee i hopp 2:an. Å Jösses vad BRA det gick!!!! Vilket Lopp, det var så läckert & visst gick dom NOLLA, kom 2:a & fick EN PINNE!!!!
Kanoners!!!!

På prispallen! Min DUKTIGA Breeze...


Birgitta & Breeze med rosett & godispåse!


Nynäshamn 2009-08-23 Arrangör Haninge BK

Hopp klass 2

Plac: 2/20

Fel: 0

Tid: 25,66

Ref tid: 32
Pinne nr 1 i hopp 2:an

JÄTTEGRATTIS till Birgitta & Breeze & TACK för att du kör min superhund!!!!

Tyvärr så diskade dom sig i agility 2:an, men det kändes helt OK med att ha fått med sig en pinne hem....
Här är lite bilder på agilityloppet....

   

   
Ja här ska Breeze svänga upp på gungan men fortsätter i full fart in i tunneln,
så där kom disken....


Birgitta & Breeze efter agilityloppet

Men dagen var ju inte slut, nä Södertälje fortsatte att PLOCKA PINNAR!

Birgitta VANN hopp 2.an med Zingo!! Jättegrattis till PINNEN!!!


 
Birgitta & Zingo 1:a i hopp 2.an large!!!


 
Birgitta & Zingo i agility klass 2, där blev det 5 fel.....

Ja sen var det Ingela som med sin Tindra som också plockade hem en PINNE!
Dom kom 2.a i agilityklassen! Jättegrattis!!!

  
Ingela & Tindra 2:a i agilityklassen!
Å nä, det var inte SM, men jag tror nog att Ingela står & drömmer om kanske det?!?!


 
Susanne & Baloo

 
Johanna & Spika

 
Conny & Zazza

Dagen var riktigt trevlig, bra väder, trevligt sällskap & så ALLA PINNARNA!!!

   
      Ingela, jag, Birgitta & alla hundarna


Birgitta vilar sig i form......


Världens BÄSTA Breeze!

   
Tjerernas nya leksak


Stackars Trizz, hon fick mest titta på...Men jag körde henne lite på dom hopphinder
som stod framme. Tränade lite stå kvar, trots allt runt om. Det fixade hon galant!
Sedan var det hopp-hopp lite snett-släppkommando-så längde jag påsen efter sista hindret. Det bara flöt!
Hon är så himla rackarns duktig min lilla Trizz!!! Å fart har hon också men det kan ju bli säkrare men det kommer....

Nu får jag suga på pinnen Breeze plockade & det kan jag ju göra ett tag smile....


Upploppet
Datum: 2009-08-23 Plats: Nynäshamn
Tävlingsledare: Maria Eklund Domare:

Resultatlista för: Hoppklass 2 / Medium
Antal starter: 20 varav 0 diskade Banlängd: 123 meter Idealtid: 32 sek
Plc
Snr
Förare / Hund Namn / Ras
Tid
Fel
1
7
Henriksson Louise
Zid

BlueFuture Almighty-Force
Shetland Sheepdog

25,19
0,00
2
21
Blomkvist Birgitta
Breeze

Honeybrook Caribbean Mermaid
Shetland Sheepdog

25,66
0,00
3
14
Penttilä Linda
Yalla

Cachas Hot Place
Mellanpudel

27,51
0,00

Njut av era hundar!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0