Rapport från Leffe på 1 årsdagen!

TACK matte Eva för denna härliga rapport om världens bästa Leffe!!!

Hej Marie o Sheltisarna


Tiden har gått fort nu är "valparna" 1 år.

Det har varit ett roligt och spännande år.

Leffe är lätt att träna och fattar snabbt vad man vill, men han är också snabb på att hitta på egna övningar.

T ex: Jaga cyklister, joggare och en gång sprang han fram till en bil och skällde.

Men träning ger resultat han börjar förstå att man inte får jaga iväg efter folk och skälla och jag har lärt mig att ligga steget före honom i tanken och att använda vatten spruta.

Han älskar alla människor och följer glatt med för honom okända människor på promenad. Det tycker jag är bra.

När han väcker mig på morgonen så lägger han sitt huvud på sängen så jag ser hans glada glittrande ögon då går det genast lättare att gå upp.

Han har åkt tåg, buss, bott på hotell och följt med i olika miljöer, det går jätte bra.

Nu äntligen efter påsk så börjar agility kursen och ungefär samtidigt börjar kontakt o aktiverings kurs. Jag skulle vilja gå anlags provet i blodspår men det kanske går att peta in i höst.

Vi är jätte nöjde med våran Leffe men den största anledningen till att han är så mysig beror på en bra mamma och att du la ner så mycket jobb på valparna.

Han 51 cm hög och  väger 16 kg. Jag skickar över foton så snart jag får hjälp med det. Han har fått öppna paket på morgonen och vi har gått på skogspromenad i 2 timmar det älskar han.


  

Så härligt att Leffe hamnade hos just dig....Ett stort Lycka till med kommande kurser!
Kram till Er samt ngt smaskigt till Leffe från mig & sheltieligan

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej,

vi har ny hemsideadress: www.priushundcenter.se Besök oss gärna där!

Mvh Tessan

2009-04-08 @ 09:10:52
URL: http://www.priushundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0