På landet

Passade på att åka ut på landet så skönt.....
Fick lite energi över senare på kvällen & se då kom apportbocken fram!!!

Sindie: Min STJÄRNA hon är så otroligt duktig så det är så kul att köra henne i bland. Då känner man att man åtminstonne lyckats med en hund.....
Klickade apporten, det fick bli trä det var den jag hade med mig. Jösses med henna kan man göra i princip vas som helst när hon håller apportbocken. Hon HÅLLER vad som än händer! Stjärna eller stjärna?! Just precis, STJÄRNA!!!
men så gör hon också ALLT för godis. Skulle jag inte ha godis då gör hon perfekt 1 gg men inte 2...ha,ha,ha....Nä det kan jag glömma. Det är ngt hon fått för sig efter att hon blivit pensionär.....Men hon är fortfarande miin stjärna!

Breeze: Hmmm hon ska ALLTID vid första gången hon ska ta apporten, bara nosa på den. Tyvärr ngt som fastnat efter att jah klickat in det på henne. Så jag får skylla mig själv suck...Tur är att det bara gäller första gången, sedan tar hon apporten. Hon tycker inte så värst mkt om den men hon håller. Tyvärr så känner jag mig inte alls säker på henne ännu....Men, hon har aldrig tappat/släppt den när det gällt dvs på tävling ÄNNU.
Med henne är det bara att träna vidare. typiskt att jag glömde ta med mig metall apporten.....

Milloo: Ja min klapp & kakhund, som INTE äter kakor....Han körde jag bara sitt-ligg-sitt med. Å det fixade han galant! Lite impad var jag för det var länge sedan jag körde honom...Min Prins! Han blir supertaggad så fort jag tar fram klickern...

Trizz: Känns som om jag tränar henne alldeles för lite så det blir liksom att börja om varje gång...Måste bättra mig!
Körde nosdutt-klick-godis x 5-paus. Sedan likadant igen. Sedan körde jag nästan ta apporten-klick-godis-paus x 5.
Det gick bra! Hon fattade även fast jag flyttade apporten till olika ställen. Nu måste jag köra mer regelbundet så att vi kommer framåt....Även hon vet att när klickern kommer fram måste man jobba-sedan godis-jippi!

I dag har alla hundarna strövar helt fritt på tomten, lite slappt men jag tror att dom tycker det är helt OK att gå in & ut som dom vill...
När dammsugaren kom fram ja då kom både Sindie & Milloo in, den ska ju bara dödas! Helst flera gånger, det är ju en seg rackare. Så är det ju roligare när man är två som attackerar samtidigt, inget som jag direkt stoppat. Det stör mig faktiskt inte. Å så länge ngt inte stör mig så får dom hålla på...Eftersom att Sindie är 11 år så bryr jag mig inte, nä har det inte stört mig på 11 år så tror jag inte att det börjar nu....
Nu är det i alla fall färdigstädat, skönt...Snart dax för en promis med hundarna i det underbara, soliga påskvädret.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0