Lite träning

Ja det blev faktiskt lite träning med alla hundarna i går kväll.....

Trizz: la ut kontaktfältsbrädan på golvet & första gången lockade jag henne i rätt position. Det var ju ett tag sedan sist....
När hon gjorde rätt beteende dvs stod 2 på & 2 av-klick-godisbelöning.
Kastade sedan en godis på framåt & därefter upprepade jag övningen 5 gånger. Det funkade men jag märkte att det var ett tag sedan. MITT FEL så klart! Men nu står den framme så nu attans ska jag träna henne varje dag. Får inte fastna i detta första steg, känner att det är lätt hänt. 
Sista gången så bara small bägge framtassarna i backen-BINGO-belöning-slut

Breeze: Henne körde jag fjärren med dvs sitt-stå-ligg. Även hä'r så märktes det att det var ett litet tag sedan sista träningen....Måste ju nu sätta fart sanrt är det ju dax för lydnadshelg!!!
Hon har ju svårt för sitt ordet det blir oftast ligg hmm?!?!? Visst det beror på att jag inte tränat stadga på ordet sitt, kanske för att man någonstans tror att "alla hundar kan ju sitt"?!?! Inte Breeze ha,ha,ha...
Klurade ett tag & kom på att jag byter ord så i stället för "sitt" blev det "upp". Pang det satt direkt! Vad bra klickern är!!!
Så efter det så fungerade det mkt bättre....
Sitter nära framför henne nu dom "första" gångerna för att sedan utöka avståndet igen......

Milloo:  Körde ligg-sitt med honom. Han bara smäller i backen på "ligg".....
Sedan avvaktade jag för att se om han gör ngt beteende som jag kan snappa upp...Å visst efter ett tag så började han slå med framtassarna-klick-godis-slut-upprepning.
Min lilla Prins kom snabbt på att slå med tassarna/benen = klick & godis.
Provade även lite kryp med honom, det satt på direkten. Så nu har jag lite saker som jag kan köra med honom.

Nu på morgonen så blev det en härlig skogspromis med mina härliga hundar! Det var länge sedan det var så tyst vid 8-tiden?!? Påsklovet måste göra sitt. Inte heller under denna promis stötte vi på några andra hundfolk...Skönt faktiskt....

Väl inne så blev det kloklippning på alla 3 samt borstning/kamning runt Trizz öron. Usch där får hon små jobbiga tovor som hon INTE tycker om att jag försöker ta bort. Nä då blir hon en liten vessla....Men jag fick bort alla små tovor så nu fladdrar det statiska håret kring hennes öron. Glömde bort att spraya på lite balsam...Det får bli nästa gång.

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Hej på er, vad duktiga ni är som tränar... Det är inte ett dugg svårt att fixa egen hemsida, det grejar du oxå! Kan jag så kan du, jag är inte heller så himla duktig på det här med datorer men det är ganska kul att sitta o fixa! Hör av dig om du vill ha hjälp och tips ;-)

Ha en trevlig söndagkväll!// mvh Tessan m flock

2009-04-19 @ 19:28:57
URL: http://www.priushundcenter.se
Postat av: Marie G

Hejsan, Träningsintresset går i vågor, suck...

Håller med jag tycker det är jättekul att hålla på med bloggen. Risken är väl att man blir sittandes om man har en hemsida smile. Men JaTack, vill gärna ha tips!

Fortsatt trevlig vecka, det är snart helg igen Kram från Marie

2009-04-20 @ 12:31:32
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Tessan

Skicka ett mail så får jag din mailadress:-)//Tessan

2009-04-22 @ 09:04:28
URL: http://www.priushundcenter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0