Dessa jä.la fästingar!!!

I går när jag var i stallet så hade jag lite tid över att verkligen gå igenom hundarnas pälsar.....Visst hade jag gått i skogen med dom men.....dom var fulla av krypande fästingar!?!?!

Breeze & Milloo har ju medel på sig & visst, dom få som sätter sig är antingen halv eller hel döa, men vart tar dom som inte sätter sig vägen? Jo dom kommer till mig!!! Fy attan!!! Nu fixar jag inte ens att ha hundarna i knät längre suck....

Väl hemkommen så bidde det te hos grannen & vad får jag göra? Jo plocka fästingar varav en som redan hunnit sätta sig på Trizz!

Innan jag la mig så kollade jag dom igen & vad göra? Jo plocka fästingar......

Totalt denna dag, tisdag så har jag PLOCKAT 37 fästingar på mina 3 hundar!!!!

Finns det ngn som har ett tips eller två på vad man kan göra för att slippa eländet?????????
Måste ju hitta ngt att sätta på min lilla räka....

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Anna

Du vet att min syster har gjort eget fästingmedel, va? Tyckte hon sa att hundarna inte haft en enda fästing sen hon satte på medlet!! Jag har oxå fått mig mig en provpåse BP-kakor hem (var hos henne idag), som om du vill prova - säg till! Då slipper du ju frakt ;) Kan levereras hem till dörren :)

Kraaam

2009-05-01 @ 18:44:05
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Nä det har jag helt missat?! Ändå har jag nästan full koll på hennes hemsida smile...

Bra då kan jag ju beställa av henne & få det till stan, super!!!Hör av mig till dig..

Kramis

2009-05-02 @ 11:39:36
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0