Amanda & Milloo på agilitykurs









Agililitykurs med Anna Müller 4-5 april.

Avfärd 8,15 från Södertälje ner mot Flen. Marie och sheltieligan mötte mig
som vanligt ute på gräsmattan i deras bostadsområde. Mille blev klart glad
att se mig medan Breeze blev superglad då hon trodde att det var hon som
skulle med på agility med tanke på vad matte packat tidigare! Men icke,
denna bil och tjej är Milles träningskompis!

Drygt 1 ½ timme tog det ner till Flen och Torp Säteri där kursen skulle
hålla till. Väl på plats mötte jag några utav mina underbara agilityare från
Flen (mitt gamla/kvarvarande supergäng) och lite nya trevlig ansikten från
Oxelösund!

Kurs dag 1 startade ca 11,00 och höll på till drygt 21,00. Vi var 12 ekipage
så det blev en del väntan men tur var väl det. Vi började med enklare
övningar på bakombyten och sedan kombinationer med framförbyten. Vart vi
skulle placera oss för att spara sekunder och hundradelar och vart vi skulle
placera oss i förhållande till just hunden man körde. Mille skötte sig bra
men ännu bättre när vi hade jobbat ihop oss under förmiddagen. Vi gick och
la oss runt 22 men varken jag eller Mille sov nog speciellt mkt uppe på
loftet med ca 12 personer och minst lika många hundar så när väckarklockorna
började ringa runt 05,45-06,00 var i ganska sega efter en lärorik gårdag och
lite knapert med nattsömn. Men va tusan vi skulle ju få köra AGILITY igen!

Började där vi slutade och tränade sedan pusch/pull övningar i olika
kombinationer/korta banor. Efter lunch var alla mer eller mindre sega och
trötta.

En mkt trevlig kurs för mig och Mille, mysigt att ha lite tid tillsammans!
Underbart gäng och träna med och alla var uppmuntrande mot varann och vågade
ge feedback!

Tack Flens BK Agilitgäng för väl anordnad kurshelg!

Mille och jag har haft en Toppen helg och ser fram emot att möte er på
tävlingsbanorna i sommar och höst!

Soliga Kramar Amanda











Tack Amanda för att du ville ha med dig min Prins på kurs! Han ser
verkligen ut att ha kul!!!














Njut av era hundar!
























Kommentarer
Postat av: Amanda

Skumt.. Alla text syns inte på din blogg! Glad Påsk! Kramar

2009-04-09 @ 17:11:38
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Marie G

Tack, har försökt att ändra men...får se om jag till slut lyckas. Mkt skumt...Glad Påsk! kram från oss alla

2009-04-10 @ 13:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0