Agilityträning

Plockade upp Kristina & Athos för vidare färd till klubben & agilityträning!

Börjadde med att alla hundarna fick bekanta sig med varandra & det ju ju kanon, inga problem där inte....

Sedan planerade vi vad vi skulle träna, jag skulle fokusera på släpp, gungan & säcken med Trizz. Breeze & Milloo skulle få köra lite fart framåt med en raksträcka inkl hop-säck-däck-kontaktfälten & slalom.

Athos skulle träna på släpp på en hoppraksträcka samt kontaktfältsbrädan mot bordet.

Trizz: Hopp-markbom-hopp-markbom-hopp gick så himla BRA! Hon stod säkert kvar-hade blicken framåt-å SÖG i 190 fram genom raksträckan!!! Jippie vilken DUKTIG hund jag har!!! Kunde "springa" bakom, brevid,zick zack ja hur som & hon bara sög framåt! Visst, Kristina stod som passiv mottagre & slängde godispåsen över sista hindret men BRA gick det!
Sedan la jag till säcken som då blev första hindret på raksträckan. Hon formligen FLÖG igenom säcken för att sedan ta hela rakan! Min STJÄRNA!!!
I dag kändes hon så himla BRA, man verkligen såg att AGILITY är KUL! Har ju själv haft mina funderingar på det.....Men i dag var det KUL att träna Trizz & jag tror att vi båda kände av det. Självklart tränar jag aldrig om jag känner mig det minsta ur gängorna, det känner dom ju direkt...
I dag var jag SUPERNÖJD med hennes träning!

Breeze: Hon fick också köra rakan med medium höjd-inlagd hansling + däck & kontaktfälten. Hon var SUPER på bla alla kontaktfält! Kändes så JÄKLA bra!!! Vilken KANON till hund jag har!!! Allt bara flöt, så himla kul att få känna det då & då!
Tränade även lite "ut" med henne & det funkar, ja i dag var hon bara BÄST!!!!!

Milloo: Körde samma som med Breeze. Även Mille Prinsen var jätteduktig i dag! Fixade h & v slalom utan problem samt med fart! Han hade även ett härligt sug på hindren & alla kontaktfält satt! Hoppas verkligen att detta sitter i över bla fredagens lagtävling i Söderköping......

Dagens träning med mina hundar var nog deet BÄSTA på länge kändes det som. Kanske man ändå fått en liten bekräftelse på att grundträningen gett lite resultat ha,ha,ha...eller så bara stämde ALLT! Vilket som så var jag SUPERNÖJD efter att ha summerat dagens träning med mina hundar.

Kristina & Athos: Började med att köra raksträckan dvs hopp-markbom-hopp-markbom-hopp. Det såg riktigt bra ut, men.....det är SKILLNAD mellan PRAT & TJAT!!! Eller hur Kristina? ha,ha,ha....Sedan att JAG TJATADE om PLANERING-KONSEKVENT träning ja det är en annan sak......
Balansbrädorna mot bordet: Efter att ha plockat bort godiset i handen, fått Kristina att lita på sin hund & låta HONOM arbeta så gick det SUPER! Stor skillnad tycker jag.....
Hemläxan hon fick var att lära honom att HON bestämmer när han ska ha godis dvs JOBB=GODIS men JOBBA först! Lugnt & sansat ska det vara.....
Samt lära honom att hans namn är VÄRT att lyssna till i alla situationer. Ska bli kul att följa upp hur det går....
Hoppas att dagens träning gav er ngt, jag tycket i alla fall att det var KUL att träna er!

Hade tänkt ta med kameran men det ligger fortfarande hemma på laddning....Det får bli nästa gång.

Det är så skönt när hundarna fått sitt, då är mitt samvete på rätt nivå....Men i morgon är en ny dag.

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0