Agilityträning själv

Åkte ut till bruks & körde lite agility med alla hundarna innan jag skulle träffa Amanda & Amanda.

Trizz: Säckträning, gick så himla bra! Den är ju lite annorlunda än SHK`S så det är super att kunna träna på olika. Körde på samma sätt som i går. Körde även hopp-mjuk sväng-in i tunneln. Jösses vad DUKTIG hon var! Hon satt kvar varje gång & tog hindren med superfart! Tills Breeze drog in i tunneln & där inne möttes dom! Suck....Breeze brukar klara av att ligga & titta men inte den här gången. Smäll i huvudet på mig...Sedan blev Trizz lite osäker in i tunneln efter hoppet suck...Då tog jag bara tunneln några gånger & då kom farten tillbaka. Började med hoppet igen & nu var det som från början. SNABBT!!! Hon kommer att bli en AGILTYSTJÄRNA!!!
Sedan kom dom andra & Amanda körde Milloo på bla kontaktfälten, slalom & hopp-tunnel-hopp-slalom-hopp-A. Han slarvade lite på kontaktfälten första gången hmmm & även i dag gick han ur näst sista pinnen. MER TRÄNING! Smile.
Sedan körde hon även Breeze på samma övningar.

TACK Amanda för att du körde mina hundar! Superduperkul! 

Körde Trizz igen på samma övningar men nu kändes hon kanske lite trött? Eller var det för att det snett bakom säcken satt hundar i bur? Kan ha varit det för hon var inte så taggad att springa in i säcken. Avslutade när hon klarade den.

Säger det igen MER TRÄNING så blir allt super!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0