Agilityträning med Birgitta

Ja ÄNTLIGEN kom vi i väg för att träna agility! Jag med Breeze, Milloo & Trizz & så Birgitta med Mac, Zingo & så hämtade hon Ingelas Korall.
Det var full rulle på alla små hundarna medans vi planerade & byggde upp det vi skulle köra.

Trizz: Säck träning; Gick SUPERBRA! Hon verkligen sög in i säcken varje gång så KUL! Jag både var med henne & även stod vid sidan/bakom & skickade in henne. Känns som om hon verkligen tycker om säcken smile
Kontaktfältsträning med bara nedgång från bordet; Hon springer med glädje upp på bordet & sedan ner, men hon känns fortfarande osäker vid 2 på 2 av....Visst hon stannar oftast klockrent men "hittar" inte riktigt rätt beteende. Dvs hon gör inte 2 av & 2 på utan lite hjälp. Om jag avvaktar sätter hon sig & bara väntar....."Hjälpte" henne ner i rätt position-belöning & då står hon rätt & som jag känner edt säkert även fast jag efter att tag lämnar henne. Så det är på G, mer TRÄNING bara ha,ha,ha....
Hopp-säck-hopp-markbom-däck-markbom-hopp-markbom-hopp på en raksträcka; Birgitta var mottagare....Känns som om hon har alldeles för mkt fokus på Birgitta & inte på hiundren, visst jag vill ha sug framåt men gärna tillsammans med hinder hmmmm. Vid starten hade hon ganska mkt fokus på mig, "stanna kvar" känns relativt säkert sedan tog hon ett hinder & drog till BIrgitta. FART har hon det kan jag lova, min lilla vessla. Göra om, samma resultat. Fundera & så korta ner, då gick det om jag ställde henne nära hindret. Men vi fick faktiskt till hela övningen & då var jag nöjd! Birgitta provade även att köra henne med fart men se det ville den lilla damen inte. Nix hon skulle bara vara med matte, min gullunge (fast det tycket jag inte då ha,ha,ha).
Hon fick även sitta uppbunden alldeles själv medans jag körde Milloo & då tycket hon lite synd om sig själv. Så nu ska jag börja träna burleken med henne.

Milloo: Körde samma raksträcka med honom & vad DUKTIG han var! Hoppade verkligen med fart & snygga bågar. Han verkligen sög på hindren. Körde även slalom både höger & vänster, han gick ut på näst sista pinnen?!?! Hmmm fundering....Han är ju lite speciell, man vet ju aldrig vad han får för sig & det spelar ingen roll om man själv agerar exakt (om det nu går hmm) lika varje gång...Men jag testade att vara nära honom , tyst & ha fart i benen. Då gick det kanon!
Paus & sedan körde Birgitta honom. Det gick så himla BRA! Men även nu gick han ut näst sista pinnen??!? Testade lite olika varianter & så bara gick det. Dom måste träna ihop sig inför lagtävlingen den 1/5. Men det ser mkt bra ut tycker jag...
Nästa steg blir till att ÖVERTALA Amanda att köra honom blink, blink....

Breeze; Körde bara Birgitta. Samma övningar/kombinationer som med Milloo. Det var en hel del valser, knepiga slalomingångar (som Breeze KLARADE, min STJÄRNA!) & så raksträckan-vända & ta allt igen utom sista hindret.
Det är en ren fröjd att se Breeze köra!!! Nu hoppas jag bara att det går lika bra på lagtävlingen!

Summa på dagens träning: Ja Breeze behöver jag inte säga ngt. Hon är BARA BÄST!!! Milloo, kändes BRA måste bara bli säkrare i slalom. Dvs MER TRÄNING! Trizz, hmmm kanske kände jag mig inte riktigt laddad är agility så himla kul igentligen att köra?? Hon behöver TRÄNA på allt så klart & i dag kände jag inte att det var så himla kul. Försökte inte visa det för henne men....klart hon känner det. Visst gick mkt bra & hon fick mkt belöningar så lite nöjd får jag nog vara. Säcken gick ju jättebra!
Träna-träna-träna-------Hört den förr????

Kändes bra att hundarna verkligen fick jobba med det DOM tycker är det roligaste dom vet!

TACK Birgitta för att du kör mina STJÄRNOR! Det är jag jätteglad över!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0