Tråkdag för tjejerna

Usch i dag har Breeze & Trizz sååå tråkigt! Själv så ligger jag mestadels nerbäddad så det blir bara korta promisar runt området. Har gömt lite godis åt dom inne, det tycker dom ju är kul, men det går ju inte riktigt upp mot en långpromis eller agilityträning.

 På morgonpromisen så passade jag på att verkligen "titta" på mina tjejer & deras beteende. Det är så facinerande att se hur mycket koll Trizz har på Breeze....Det mamma gör härmar dottern.Man verkligen ser att Trizz studerar Breeze & säkerligen funderar en del(människotermer) innan hon härmar & gör likadant. Det gäller både små & stora saker tex så trodde Breeze att vi skulle bli upplockade av ngn vi känner i bil(gick nämligen utmed vägen där jag går när vi normalt blir upplockade) Varje gång det kom en bil som hon "kände" igen så Hallå, nu kommer dom! Nähe inte den här gången heller, men snart....Det slutade med att Trizz gjorde exakt likadant. När det kom en bil på "våran" gata så stannade hon till, tittade på bilen & sedan på mig: Kom dom för våran skull, matte?
Tror att Breeze hade hoppats på att Birgitta skulle komma, favvon alltså. För det var massor av gråa kombi bilar som åkte förbi. Men tyvärr Breeze, det blir INGEN agilityträning i dag! Bara tråkrundor........Tur att man har dom flesta aktiveringssakerna av Nina Ottosson, så att hundarna får göra ngt! Det är ungefär vad jag orkar erbjuda dom i dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0