Till Vingåker igen

Tog med mig Breeze & Trizz på tåget för att återigen åka till Vingåker. Resan gick super, vilka härliga hundar man har!!!
Som vanligt blev det full rulle när alla hundar träffades, men Gäspa har RESPEKT för Breeze. Jösses hon vågar knappt röra sig första stunden när vi kommit......Men det släpper delvis efter ett tag. Men så fort Gäspa blir lite tuff mot Trizz är Breeze där & sätter stopp!

Hela lördagen gick åt till KM i först agility sedan lydnad. Härligt att se alla ekipage på banan, dom flesta har jag ju sett många gånger tidigare. Jag tyckte INTE att banan var SÅ svår, visst 2 fällor fanns det men ALLA diskade sig i första rundan?!?!? Hmmmm, vad hände med ett hinder i taget? & Full fokus? smile.....
Nåja dom skärpe faktiskt till sig till omgång 2, vilket var KUL att se! Då var det faktiskt några som slog till med att gå nollade! KUL!!!

KM vinnare blev i :
small Camilla med Snobben
medium Ulrika med Chanell
veteran Lena med Flisa
large Elsa-Stina med Aros
ETT STORT GRATTIS TILL ER ALLA!!!

Efter avslutad tävling körde Johan Breeze. Ja vad ska man säga? Fort gick det eller hur Johan? Ha,ha,ha
Kommentaren efteråt var: Nu fattar jag vad du menar med driv framåt!
TACK Johan för att du körde Breeze! Det var kul att hon fick köra ett race....
Är det ngn som har bilder från tävlingen får ni gärna skicka över dom till mig......

Efter lunch var det dax för lydnaden. Faktiskt riktigt kul att se alla ekipage! Tyckte att dom jobbade på bra men nästan alla TITTADE/tröck sin hund mestadels av programmet. Ngt som tyvärr drog ner poängen....
Ett stort TACK till Marie M & Johan som agerade tävlingsledare! Det gjorde ni BRA!
Som jag sagt tidigare så är det så kul att komma till klubben för alla är så TREVLIGA! Synd bara att det är såå långt till er smile...

Kmét räknas i % & vann gjorde:
 Linda med Lorenzo, ett härligt ekipage att se!
2:a Inger med Tessa som gjorde det riktigt bra!
3:a Ingela med Ronja som tyvärr fick en nolla annars så var det BRA!

TACK till ALLA som hjälpte till före/under & efter samt till grillproffsen!
TACK också för den fortsatta samlingen av vinglasen!

Vi syns snart igen.....


Kvällen avslutades med surströmming hmmm nåja det gick ner....Mina hundar undrade vad det var som luktade???
Blev lovad att det smakar ändå bättre nästa år!?!?! Tur att jag hade MITT i kylskåpet ha,ha,ha
TACK Sven & Marie för trevlig samvaro, som ALLTID! 


Kommentarer
Postat av: Johan Liw

Hej Marie!

Tack för ett bra arbete både i agility och i lydnad. Jag är ingen undom längre fast jag vill tro det, undrar hur många män som håller på i min ålder med agility;)

Breeze, ja vad ska man säga vilket j....a drag helt häftigt. Jag tycker du lade en bra bana, snabb och med ett par luringar problemet är bara att jag börjat få svårt att tänka när jag springer i full galopp:) Kul att ni ska träffa Annika, hon var hos oss för ett år sedan med fokus lydnad, en av de mest lärande personer jag träffat hittils.

Sköt om dig

Johan Liw

2008-09-22 @ 18:02:39
URL: http://www.liwsperro.se
Postat av: Marie G

Hejsan, Det är ganska MÅNGA män i din ålder som håller på med agility smile...Håller med Breeze är häftig att köra! Som sagt hon ska nog paras nästa år igen......Ja Annika är super, så det ska bli KUL att gå för henne igen.

Ha det gott & Lycka till med fortsatt träning hälsar Marie G

2008-09-22 @ 21:37:39
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0