Till klubben

Packade väskan, tog med mig hundarna & tog 07.49 bussen hemifrån till stan för att åka buss till klubben. Från Lina blev det en mysig skogspromis i ett underbart höstväder! Hundarna gillade också läger smile.....Nog såg jag spår efter vildsvin men träffade som tur INTE på några! 

Väl på klubben så plockade jag fram dagens övninger bla hopp-hopp-tunnel-hopp-tunnel-hopp-tunnel-hopp, slalom x 3 samt fixade kontaktfältsbrädan som jag ställde mot det höga bordet.

Började sedan med Breeze som fick köra lite olika svåra slalomingångar samt höger slalom. I dag var hon SUPER & klarade ALLA ingångar! Jippie!!!! Superhund!!! Körde sen raksträckan med henne, snacka om driv framåt! Jösses vad fort det går & SÄKERT! Så läckert!

Sen var det dax för Prinsen, Milloo. Började med slalom & körde vanliga ingångar både höger & vänster i normal fart & med FART. Min Prins FIXADE det galant! Han blir min nästa stjärna! Högerslalomen var inga problem, JUBEL! Han söker sig rätt in vilket är kanon & nu börjar han faktiskt få mer fart i slalomen....Prinsen är bara BÄST!
Körde sedan släppet med honom & tog då halva vilket gick bra nåja han tjuvade en gång men det var ju bara att gå tillbaka & göra om. Vill ju ha driv framåt så att han tjuvar, ja,ja ingen skada skedd.....Gick ett hinder kortare andra gången & sedan fungerade det. Avslutade med att ta alla hindren & ni skulle se vilken FART han har!!
Körde lite kontaktfältsträning i min fart & då har han inga problem. Måste nog be Anders köra lite med honom så att han kan trana på det i FART! Får väl muta honom att köra Milloo.....

Nu var det Trizzens tur. Körde stanna övningar med henne dvs att hon fick stå kvar & vänta på min fri signal innan hon fick ta hindret. Det röck lite i henne men hon stod snällt kvar. Sa släppordet "fram" & hon drog i full fart över hindret fram till godispåsen som jag slängde framför henne. Jag kommer sedan efter & vi kampar lite med påsen innan hon får godis i massor men smått & gott ska det vara.....Körde så några gånger sedan la jag på tunneln så det blev hopp-tunnel-godispåse. Tunnlar suger hon ju på så det var inga problem. Sen blev det hopp-tunnel-hopp & det gick det med, bara hon får godis efteråt smile.....Körde sedan lite kontaktfältsbräda med henne & det gillar hon, min nya lilla stjärna!!!

Vädret var verkligen underbart i dag! Tog en promis till Ove & Birgitta. Vi kollade på lopp från agility VM i Finland. Oj,oj,oj vilka lopp!!! Såg sheltien Adrenalinas ena lopp. Snacka om FART & säkerhet! Man blir ju supersugen att köra själv! Det är ju f.n att man inte kan göra det!!! Suck & suck....Jag har ju en hund som vekligen har drivet.....ja det var i alla fall läckert att se VM loppen. Får väl skriva ut banorna & se om man kan bygga upp dom ha,ha,ha.....Ngn som vill hänga på???
Nä man får se fram emot träningen med Annika & hoppas att man kan vara med på ngn övning......

Underbara hundar har jag i alla fall!!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0