Milloo fixade högerslalom!!!

Min Prins var så DUKTIG i onsdags när hela sheltiegänget återigen var ute & tränade. Japp han fixade högerslalom 2 av 4 gånger & den % ska givetvis bli bättre! Alla fyra gångerna gick han in RÄTT men dom två första så gick han förbi två pinnar två gånger så han kom ut rätt, tyckte han var BRA ha,ha,ha....Sedan fixade han dom två sista försöken helt RÄTT!!! Vilken hund man har!!! Körde 2x2 metoden på honom från början, men eftersom att han inte haft ngn fart så har min fokus blivit vänsterslalom. Men nu börjar det lossna LITE grann & då testade jag höger & se det funkade!!! Så nu känner man sig ÄNNU mer sugen på att TRÄNA!!!

Elisabet körde en liten rundel med Sindie, hon var superglad att få köra agility! Min lilla pärla!!!

Trizz körde jag på skicka övningar på bla 4 hopphinder, sedan också hopp-kort tunnel samt långhoppet (som INTE var speciellt långt). Hon bara ÄLSKAR att hålla på med agility!

Sedan var Lena så snäll & körde både Breeze & Milloo på banan vi byggt upp. Det gick ganska bra, ja LITE fick dom fråga, hallå VART ska vi??? men i det stora hela så....Blev lite impad av Lena som efteråt sa att det var ROLIGT att köra mina hundar!!! För ett år sedan var det andra tongångar ha,ha,ha.......

Både Elisabet & Lena körde sina hundar på olika övningar samt på startklass banan som vi byggde. Tyckte att det även i dag gick BRA! Tror att dom faktiskt tycker att det är kul att träna i hop med sina hundar alltså......I bland i alla fall. När det tar emot får dom köra mina hundar fniss.....I dag körde dom även kontaktfält & vad jag såg funkade det bra! Tyvärr kan ingen av dom tävla i Vingåker i helgen, suck.....Annars hade det varit en bra tävling att börja med. Får peppa dom till nästa år!

Avslutade dagen med att alla hundar fick springa av sig, alltid lika härligt att SE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0