Lite aktivering för tjejerna

Usch vilket dåligt samvete man får för hundarna efter en dag....Som tur var så kom Anders förbi & jisses vad glada dom blev! Där kan man snacka om FAVORIT!!! Dom blev helt vilda speciellt Trizz....

Hon kommer hela tiden med sin favvoleksak, ett mjukt stoppat "ben" i konstens alla färger som PIPER! Har man ont i huvudet så blir man inte sååå glad efter 20:e gången hon kommer med pipljudet suck....Men hon är så lycklig när hon springer omkring med den i munnen & så vill hon gärna att man tar den & slänger den åt henne. Om man inte slänger den så är hon lika glad, bara hon får ha den i munnen så att hon kan PIPA hmmm.....Å har man dåligt samvete för dom så får dom göra NÄSTAN vad dom VILL! Har i alla fall tränat lite inkallning med Trizz. Ngt som fungerar, åtminstone när jag sitter i soffan & hon får godis. Hon är faktiskt riktigt duktig på inkallning, det sa ANders när han kom in med om: Jo det kom några hundar & då kallade jag på Trizz & hon kom på en gång! Han var nog lite impad smile....Men är edt ngt jag tränat på så är det att INTE bry sig om andra hundar, vi har ju en hel del runt omkring. Trizz, min lilla Prinsessa!!!

Anders tog i alla fall ut dom på en promis så att dom fick springa av sig. Det blev nog en pinne eller två slängda om jag känner Breeze.......

På söndag ska ju Trizz ställas ut i Hölö, HOPPAS jag orkar åka dit!!! Men jag såg i nya HS att det var några inoficiella utställningar på nära håll. Får höra om det är några fler som ska åka....

Nu väntar jag bara på att få höra hur det gått för Jeanettes Femi i Frankrike. Hon ska ställas där nu i helgen. Hoppas det går SUPER!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Lilla Trizz blir säkert exakt lika duktig som dina andra hundar skall du se. Du e ju värsta experten. Och varken barn eller hundar mår väl så himla dåligt av att slappa nån dag då och då....

Ha det.

Lotta



2008-09-12 @ 11:28:10
URL: http://123minsida.se/taito
Postat av: Marie G

Du är för gullig....Vilka snälla ord, det värmer verkligen!!! Nu mår jag genast lite bättre smile. Håller med dom behöver ha tråkigt i bland.

Ha det gott Kram från Marie

2008-09-12 @ 22:14:04
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0