Breeze som visningshund

Efter träningsgruppen i kväll så visade jag dom olika övningarna med min stjärna Breeze. HON ÄR BARA BÄST! Hon bara älskar agility, min supeerduper hund!!! Tyvärr så fixar inte min rygg mer än max 3-4 hinder i taget men man kan göra MYCKET med tex en box, det fick dom se i kväll. Sedan tycker jag triangeln med hopp-slalom-hopp-slalom är kanon att köra FRAMÅT!
Undrar om man låter som en maskin som hakat sig: fram-fram-fram men det är ju SUPER viktigt att tänka framåt! Allt för att få ett sug framåt/fart framåt för hunden. Sedan är ju belöningen jätteviktig, det måste ju verkligen betyda ngt för hunden, belöningen alltså. Snacka om att man måste vara påhittig för att hitta den ultimata belöningen till just sin hund. Breeze har ju sin godispåse som hon bara gör allt för. Milloo har jag inte riktigt hittat den ultimata belöningen ännu, ja förrutom gott godis & då menar jag GOTT. För honom duger inte vad som helst. Lena säger att mina hundar är bortskämda?!?! Jag tycker bara att jag hittat det bästa godiset till mina stjärnor DET ÄR DOM VÄRDA!!!

I morgon kommer min PRINS hem!!! Äntligen......Sindie får stanna på landet, mamma ville det så gärna. Får se hur länge jag klarar mig utan henne...Men hon har det bra på landet.

Njut av era hundar, det är dom värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0