Agility KM

Ja då har det varit agility KM på klubben. Anders började med Milloo i agilityklassen, tror inte att han vill att jag skriver ngt om det loppet så då gör jag inte det. Kan bara nämna att dom blev diskade.......
Sedan var det dax för Breeze & se då JOBBADE Anders, det är ju så att Breeze är favvon, vilket märktes hmmmm. Tyvärr blev det 10 fel, 5 fel på balansens kontaktfält(?!?!?) & en vägran. Men med en bra tid. Men det gällde att vara NOLLA!!!
Sedan var det dax för hoppklassen & då började han med Breeze & se nu såg det mycket bra ut fram till 3 hindret från slutet som var en lång böjd tunnel med valfri ingång. Då sprang hon förbi suck...LITE slarv av Anders, men en BRA tid. Men man måste vara NOLLA för att VINNA! Men annars såg det himla BRA ut! Med lite Annika träning så.....
Sedan var det Milloos tur & även nu blev det DISK!!! Men det såg LITE bättre ut än i agilityklassen om det nu är ngn tröst, nä jag tror inte det, för Anders alltså.

Nu är det sluttävlat för mina hundar. Har en hel del att träna på under vintern.
För Milloo gäller det att träna på hindersäkerhet-fart framåt-snabba svängar-koncentration/fokus. Måste få "ihop" honom bättre....Undrar om man orkar lägga ner ALL den TID det kommer att ta?!? Det visar sig....
Med Breeze så måste jag träna på självständighet framåt med styrning från föraren, måste kunna jobba längre i från henne dvs kunna skicka iväg henne & söka sig själv till nästa eller näst, nästa hinder. Måste kunna ta emot henne & ha hinder emellan & lita på henne mer.
Just nu känns det som om man behöver PAUS från agilityträningen. Hoppas att man får lite input av att lyssna på Annika....Men det tror & hoppas jag.

Om ngn är intresserad av att komma & lyssna på Annika med start på torsdag, hör av er!

GRATTIS Mikkis & Jouni, KM mästare 2008 i hopp resp agility!!! Det var härligt att se era lopp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0