Sheltieträning

Återigen hade vi TUR med vädret, jisses vad det gör mycket! Att det är ett underbart höstväder får en ju bara att njuta så länge det varar.....

Som vanligt började vi med att alla hundar fick springa av sig på en promis, så härligt! Sedan plockades det fram inför dagens övningar. Det blev nästan som vi körde med Annika, men ngt LÄTTARE ha,ha,ha....

Jag körde Trizz på tunnel-hopp & det gick bra! Sedan blev det kontaktfältet på vårat låga A-hinder. Provade att låta henne gå hela men det ville hon inte så då blev det bara nergången. Hon var JÄTTEDUKTIG på att fixa kontaktfälten & att stå kvar på "stanna"!!! Hon lämnade inte förrän jag sa "Fram", superduktig var hon!!! Repeterade flera gånger. Sedan blev det paus för henne.

Breeze körde jag nästan Annika övningen med ssamt slalom höger & vänster. Allt gick bra, hon har ju ett driv som heter duga. Enda som inte fungerade helt var höger slalomen, nix hon gick bara ut på pinne nr 10?!?! Efter ett par gör om så fixade hon det hmmm behöver TRÄNAS!

Milloo, min Prins fixade min slalomövning BRA, nu har han ju verkligen börjat få fart i vänsterslalom. Men det behövs MER träning på höger.....

Lena körde Breeze & Milloo på "hela" banan, det fixade INTE min kropp i dag, suck....så TRIST!
Men TACK Lena för att du orkar angagera dig i mina hundar!!

Jag avslutade med att träna gungan med Trizz. VILKEN STJÄRNA!!! Hon gick lugnt upp & fram till kanten, sedan stod hon där & lät sig matas med gott smått godis medans hon åkte hiss ner till marken!!! MIN SUPERTJEJ!!!
Repeterade flera gånger & ALLA gångerna gick SUPER! Hon stod stensäkert när den väl kom ner & väntade på min frisignal. Undra hur DUKTIG hon kommer att bli???? Ha,ha,ha..............Tänk om hon kommit till ngn som ville satsa på henne & agility! Hmmmm

TACK Elisabet med gungträningshjälpen!

I dag gick Elisabets "Pirre" (Breeze brorsa) superbra! Så kul att se men så har han ju lite att leva upp till hi,hi,hi....
Han var verkligen taggad under träningen. Alla hennes hundar gick super på alla kontaktfält samt på gungan!
NU ÄR DET SNART DAX ATT TÄVLA! Hört det förr??? ha,ha,ha....

Tror nog att även Lena var nöjd med sina hundar?! Som jag sagt tidigare så är dom ju mer & mer självgående, vilket är KUL. Känns som det enda jag behöver göra är att hitta på övningar-tala om vad dom ska göra samt hålla koll på dom....Ha,ha,ha det fuskas i bland..... Jag är i alla fall nöjd med vad alla åstakommit under träningen!


Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0