Hundpromis

Nu tidigt på morgonen tog jag med mig hundarna, så klart & begav mig till fots till Rosengård. Men jisses vad HALT det var!!! Jag var tvungen att gå på kanten annars hade det nog hänt en olycka, jag med min tur.......Men annars så var det ett härligt väder, hört det förr? Men som sagt man får verkligen passsa på att njuta & att vara ute så mycket man bara kan.
Det tog ca 1 timme att gå till stallet, där jag tidigare haft hästen. Hade med mig frukost så väl framme så blev det en hel del nostalgi prat med Sivan. Det brukar det alltid bli när vi träffas, nu var det länge sedan jag var där. Skönt att nosa in lite hästdofr. Lite läskigt tyckte Trizz men hon är ju så tuff så hon sprang om kring & kollade in allt. Men helt nära vågade hon inte gå.....Dom andra har ju varit med förr......





Gick ner en sväng till ridhuset & jösses vad Milloo sprang! han verkligen racade runt så att det nästan dammade om honom. Det märks att han tappat lite i vikt samt fått bättre kondis......Givetvis drog han med sig Trizz. Breeze ville bara jobba?!?! Så då körde jag henne i lite fotpositioner-höger-vänster samt backa. Hon var verkligen med på att träna, KUL! Körde även en del inkallningar. Faktiskt så var jag riktigt nöjd med Breeze, kände ett LITET sug efter att sätta i gång att träna lydnad igen. Tyvärr så är inte kroppen på topp suck....
Tur att man har hundarna som gör att man håller i gång....




Efter ännu en fika så liftade jag hem med Sivan. Nu sussar alla hundarna gott

När dom vaknar ska det klippas klor, har varit dålig på att göra det i tid suck igen.....

Njut av era hundar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0