Lite agilityträning

Passade på att åka till klubben innan stallet... Gick en runda med dom tre som "bor" hemma, kastade lite boll som tjejerna hämtade. Vet att det är slött men det blir så i bland......

Men se sedan tog jah mig i kragen & körde lite agility med dom. Först ut var Breeze, henne körde jag slalomingångar med från olika konstiga vinklar. Jisses vad DUKTIG hon är!!! Hon tog ALLA ingångar galant! Min stjärna!!!
Tog också alla kontaktfältshinder som i en serpentin, först A-hindret dvs två på-två av/stadga/stå kvar medans jag säger "stanna"/gå på ordet "fram"=belöning=boll. Sedan "plocka" upp henne & göra samma sak på gungan resp balansen efter balansen blev det däcket snäv höger sväng in i slalom=belöning med kastad boll. I dag kan jag bara njuta av min superhund! Det var så kul att köra henne!!!

Milloo fick köra varannan höger/vänster slalom. Det går BRA i vänster med höger går långsamt. Men han var ju likadan i vänster slalom i början. Ja,ja det är bara att traggla på......

Trizz fick köra däcket, vilket hon glatt hoppade igenom. Superlilltjejen!

Sen var det bara att packa in hundarna i bilen & åka till stallet.

I kväll kl: 18.45 är det dax igen för gemensam hundpromis, hoppas att det inte regnar & att det kommer folk!

Njut av era hundar! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0