Valparna 7 veckor

Oj vad tiden går fort! Nu är dom redan 7 veckor.....
Lena kom & hjälpte till att fota valparna. TACK för hjälpen!!! Hade nämligen fått skäll för att jag inte hade några uppställningsbilder på dom, men det har jag nu.....Efter en del jobb så blev det några bra bilder.
Annars så får dom vara ute i valphagen varje dag, givetvis får dom även springa lösa men bara 2 & 2. Som sagt dom är alldeles för självständiga för att kunna ha alla 4:a lösa på en gång. Men det går ingen nöd på dom i valphagen....Själv så är det bara att njuta, solen har ju verkligen visat sig från sin bästa sida. Så det är bara att packa väskan med leksaker, vatten, skål, filt, kameran & något till mig sedan får man sin dos av frisk luft....

Alla valparna äter bra av torrfodret 4 gånger per dag. Jag plockar pink & skit tidningar, men som sagt det gör jag sååå gärna. Skurar golven gör jag också....Men att se & få vara med valparna överväger allt "jobb", för dom är ju helt underbara att bara titta på. det händer ju någonting mest hela tiden. Men det är klart det är ganska lugnt & skönt dom stunder dom sover.......

Nu på onsdag ska dom ögonlysas på Bagarmossen, hoppas att det går bra! Innan dess ska dom chippmärkas & vaccineras.

På fredag ska dom veterinärbesiktas....

På söndag hämtas Bingo-Leffe av Eva i Eskilstuna (som väntat länge på honom!!)


     
Bingo-Leffe

  
Bästa-Trizz

  
Bino


  
Brio


Brio, Bingo, Trizz & Bino
          
  
Trizz & Bino                 Brio & Bingo

  
Trizz                               Bino & Brio

     
Trizz                                Trizz & Breeze

  
Breeze & Bingo

  
          Clary & Trizz


Kommentarer
Postat av: Cissi

Åååh jag ÄLSKAR sheltisar, dem är så underbart söta!
Jag är så glad att jag hittat din blogg, den ska jag besöka fler gånger!

Ha en bra dag!

2008-05-27 @ 11:00:06
URL: http://cissi89.blogg.se
Postat av: Marie G

Trevligt att du hittat hit, du är välkommen tillbaka, smile....
Ha en bra dag!

2008-05-27 @ 11:25:42
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie o alla Sheltisar
Nu är det snart slut på väntandet, skönt. :)
Gullig bild på Breeze o Leffe. Jag hittade bilden
som jag letade efter på Breeze o Leffe, men det är
bra med fler. Bilden finns när dom är 4v.

2008-05-27 @ 13:04:15
Postat av: Marie G

Hejsan,
Ja den var gullig, tur att du hittade den andra bilden. Lovar att plocka i bilderna åt dig, men jag är inte snabb med sådant, fniss.

2008-05-27 @ 15:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0