Värmen i bilen!

Varje sommar händer samma sak, folk lämnar sina hundar i bilen!!! Förstår inte att folk aldrig lär sig!!! Om man nu måste ta med sin hund får man se till att ställa bilen i ett svalt garage annars måste man lämna hunden hemma! Självklart kan man ta med sig hunden om man ska till affären & handla i 10 minuter, men lika viktigt är det då att ställa bilen i skuggan & med luckan/fönster öppna! Men även efter 10 minuter i skuggan blir det otroligt varmt i bilen.......
Jag tar oftast alltid med mig mina hundar vart jag än ska men INTE i denna värme! Då har dom det absolut bäst hemma!!!

Här kommer lite tider & temperaturer:

Klockan:    Grader:     Ute:            I bilen:    
08.30            14           Skugga         19
09.30            18              -II-                38
10.30            20            Blandat         47
11.00            20            Sol                 52
12.00            23            Sol                 65
13.30            22            Sol                 82
               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0