Socialträning

Ja  idag blev det en hel del bilåkande för valparna. Var till Lena på Tumba Hund & Katt, där fick dom gå omkring & bekanta sig med en affär & dess GODA dofter. Ja där finns det mycket smaskens týckte Trizz, hon hittade ett ben hon inte ville lämna.....Det kom även in några till hundar bla Milloo´s halvbror Emil. Herregud har HAN varit så liten? Nä det tror jag inte...Trizz däremot tyckte att han var lite läskig, vadå en sheltie i FLYTVÄST! Snacka om läbbigt!!! Mesig hund tyckte Lena,hmmmm. Efter ett tag & när flytvästen åkt av var han OK! Bino traskade också runt i butiken. Inget var direkt läskigt tyckte han. Min(än så länge) sockertopp han är för härlig! I bland går han toppen ikoppel & i bland bara NIX!!! Går inte ett steg, men JAG har tålamod så det är bara att vänta ut honom....
Sedan var vi ut till klubben, där fick alla springa fritt ett tag. Sedan körde jag Breeze & Milloo på slalomen. Brezze är såå duktig! Behöver BARA,hmmm träna på säkra ingångar. Milloo, ja där behöver ALLT tränas....Men tyckte nog att han gasade på lite mer än han brukar.....Snart ska dom ju tävla agility......MÅSTE träna mera!!!
Väl hemma så slocknade ALLA hundarna! Själv ska jag sätta mig på balkongen & njuta av min sista semesterdag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0