Socialträning i Nynäs

Hängde med Lena till Nynäs, hon skulle "lämna" in 2 hundar för tandsten. Då passade vi på att socialträna valparna jag hade Trizz & Lena hade med sig, Hexa, Chili & Diego. Vi promenerade från torget ner till hamnen, oj vilken bedrift! Alla skulle titta(Kul!) men jag fick även ta Hexa 6 snacka om trassel.....Bitvis gick det jättebra för tjejerna sedan sa Hexa stopp! Så gick vi en bit till osv. Nåväl till slut kom vi ner till hamnen, fick i oss lite lunch & sedan var hennes tandkillar klara så då var det bara att hämta bilen(vi gick INTE tillbaka med alla valpar, jag tog med mig Trizz & hämtade bilen) för att åka till killarna. Men då när alla valparna tryggt var i bilen, så somnade dom! Är inte valpar för ljuvliga när dom sover??? Bilresan till Södertälje gick bra, dom sov nog nästintill hela vägen........

Väl hemma var det bara att packa om väskan för kl: 15.30 var det agilityträning på bruks med Ingela & Birgitta. Passade på att träna Breeze i lydnad innan Birgitta körde agility med henne. Dom ska ju tävla i hop en hel vecka i Värmland....Hon tjuvstartade även ett par gånger i dag.....

Jag körde Milloo, åh han är för härlig min Prins! Han är lite i sin egen lilla värld men när han har fokus på det jag vill att han ska göra så är han ganska duktig. Men i dag var det ännu mer störningar runt om, något han har lite svårt för.....Men ett par gånger fick vi till det både på hoppkombinationen vi körde & slalomet. Kontaktfälten satt alla gånger!!!

Trizz fick springa igenom den mörka, böjda tunneln & det gjorde hon.
Nu ska här fixas öron!!! Dom är för lätta, suck....

Leffes matte Eva ringde i dag & frågade vad hon skulle göra med hans öron. Dom ställer sig upp i bland....
Leffe har träffat sotaren i dag med hans kommentar "det här var då ingen vakthund", nä Leffe bara viftade på svansen, ja han är för go! Annars så var allt bra, vilket känns skönt att höra. Om 2 veckor får jag se honom igen!!! Då är det sheltieutställning på Vilsta i Eskilstuna. Dagen efter World Dog på mässan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0