Hundpromenad igen...

Ja då var det dax för gemensam promenad med alla hundvänner. Som vanligt fick Breeze & Milloo följa med, & nu vill jag lov att vi alla var preparerade MOT fästingar!!! Hundarna hade halsband + spray & jag hade spray över hela mig. Å se efter promenaden plockade jag bara ca 15 stycken!!! Det kallar jag SKILLNAD mot förra gången, då var vi ju för böveln uppe i ca 40 st! Ingela var däremot INTE glad, för i dag var det hennes TUR att plocka fästingar smile....Ja min kära svägerska fick plocka några på sig också, fniss...Jag hade INGA på mig denna gång! SKÖNT!!!

I morgon ska vi till bruks & kolla in bla när Anki tävlar "Mumsan" i klass 1. Lycka Till! Pasar nog på att träna Breeze när vi endå är där....Har jag inte henne med mig blir jag nog sååå träningssugen...Nä nu får jag ta mig i kragen & anmäla mig till några lydnadsklass 1 tävlingar.

Nu ska jag massera Trizz öron IGEN!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Men Guuuud, vad fästingar, kommer aldrig "våga" åka till Tveta!! Vi har ju varit i Småland över midsommar, men jag har inte hittat/plockat nån fästing på varken oss eller katterna och då har dom ju ändå liknande lång päls som dina hundar.Och legat i högt gräs! Jag har iof oxå haft fästingmedel på dom, verkar funka ganska bra då :) .

Må så gott Kraaaam

2008-06-26 @ 09:34:08
URL: http://galhon.blogg.se/
Postat av: Marie G

Hejsan, nä jag håller med jag har ALDRIG varit med om liknande!!! Men nu har jag kommit på ett litet knep, jag ska INTE gå först!! Dom som gick först i onsdags fick ALLA fästingar på sig....Eller så funkar halsbanden, nåja jag tänker inte gå först nästa gång.

Ha det så sköööönt (utan fästingar)Kramizzzzzz

2008-06-27 @ 14:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0