Träning igen

Nu känns det som om vi är på G...Det är klart om det går bra är det ju lättare att hitta motivationen att fortsätta träna. Man vill ju hela tiden förbättra, bli säkrare & självklart vill man ju gå för 10:or!!! Så det finns ju massor att träna på, vilket just nu känns kul!
Tränade med Ove/Zingo & Birgitta/Riff på kvällen, på dagen var det för hett! Vi körde ett moment i taget & en körde & dom andra kollade  & kommenterade. Det är ju alltid lättare när någon tittar så att man själv kan ha fokus framåt.
Ove ska ju tävla Zingo i Botkyrka i klass 1 så då tävlar vi emot varandra smile....Nåja mitt mål är att bli godkänd sedan om man kommer på pallen så är det bara en bonus!

Breeze kändes lite loj, hon var inte riktigt på hugget, men med lite effektiv belöning så jobbade hon på. Läggandet under gång, där började jag med belöningshand som hjälp 2 gånger, sedan la hon sig på kommandot & jag gick vidare. Så det ska vi nog fixa till nästa tävling. Behövde använda handen 1 gång sedan satte hon sig upp på kommandot.
Vid apporteringen så gick allt bra till hon tog apporten, ja då tappde hon den???det har hon aldrig gjort tidigare, men sedan gick det BRA! Vet inte vad som hände....
Ställandet under gång gick klockrent inkallningen likaså.

Avslutade med budsändning & kors där uppe den gick KANONBRA! Hon har nämligen lite svårt att springa till mottagaren-sätta sig snyggt fot-bli pillad på halsbandet-återskick. Men nu gick hon för en 10:a!!! KUL!!!

Sedan fick alla tjejerna springa & busa av sig. Sindie & Trizz hade ju fått sitta i bilen & titta på.

Därefter var det dax för fika & koll på filmen från lydnadstävlingen i söndags. Den här gången såg vi på TV skärmen. Har ju bara sett filmen via kameran tidigare. Tyckte nog att det såg bra ut smile.....men som sagt det kan bli bättre!

Tyvärr så blir det troligen ingen tävling på söndag, för jag har lovat ut Breeze till lagtävling i agility i 2 dagar. Det är tävlingar i Borlänge & Breeze vill nog hellre tävla 2 lopp om dagen än att tävla lydnad med mig på söndagen, fniss....Vad gör man inte för sin hund....I morgon tisdag ska vi ut & träna, men jag tror inte det blir några som helst problem med att Mikkiz kör henne. Breeze är ju van vid att andra kör henne & så länge hon får köra agility så spelar det ingen roll vem som handlar henne.......Ska bli spännande att se hur det går....

I morse var hela tjejflocken med på promenaden, gick en lite längre runda ska ju i väg & jobba. Vill då ha hundarna ordentligt rastade. Trizz gick lös nästan hela vägen, hon är så otroligt lyhörd & springer till mig titt som tätt för att ha koll. Kallar in henne då & då & hon kommer så snällt, det blir väl en ny Sindie hund som gör allt för godis. Men det är bara bra, jag kör ju mycket med godisbelöning & gärna att hunden själv får komma på vad den ska göra för att få belöningen. Då är ju promenaderna perfekta, det finns ju hur många saker som helst att träna på under en promenad. Det är ju bara fantasin som sätter stopp & kanske även nu HETTAN!
Nu är i alla fall hundarna nöjda & jag kan med gott samvete åka till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0