Mål för 2009

Håller med många som skriver blogg att det kan vara lite "farligt" att skriva vilka mål man har, men jag är en sådan som bara måste det. För att få ar.let ur vagnen, hoppas att jag får det under 2009. Japp det får bli ett mål...

* Få motivationen att träna & tävla Breeze i lydnad

* Breeze upp i klass 3(agility & hopp)

*  Amanda & Milloo får GÄRNA plocka en pinne eller två smile....

* Om inte laget tar sig till SM, para Breeze

* Grundträna Trizz så att hon är startklar i höst (agility)

* Sindie får ett underbart pensionärsliv!

* Ge alla mina hundar långa promisar & stimulering


I dom här stora målen så finns det ju massor av små.......


* Sindie: Få vara en hel del på landet så att hon får "göra" lite som hon vill. Inga långa promisar, tyvärr.....


* Breeze: Träna slalomingångar från alla möjliga håll & kanter, höger & vänster. Träna mer med hinder  mellan mig & henne.
Fokus på fritt följ-positioner i riktningsändringar, snabba lägganden, fjärrdirigeringen måste jobbas mkt på samt störningsträning i alla situationer. MH test, om man kommer med....

* Milloo: klapp & kakhunden.......Mitt hopp ligger hos härliga Amanda, hoppas att hon vill fortsätta träna & börja tävla honom!

* Trizz: Ordentligt gruntränad i agility. Fokus på släpp/självständighet-kontaktfält-slalom. Hindersäkerhet

Jösses ju mer man skriver ju mer kommer man på....Det får väl bli lite påfyllning då & då. Förhoppningsvis inga ändringar dvs borttagningar av mål.....Tur att man inte ger några nyårslöften, det här är ju "bara" mina egna mål för 2009. Ska bli spännande & se vid årets slut, påminn mig gärna om tiden bara går & går & inget händer ha,ha,ha.........

Sjävklart i alla fall för mig är ju att ge mina hundar långa & många promisar, INTE svårt att ha som mål. Samt att ge dom meningsfull aktivering/stimulering, det är ju bara KUL! Det är ju därför man har HUND/AR!!! Allt det där vardagliga som promisar, den dagliga vården, umgänget ja ALLT vad det innebär att ha HUND/AR!!!

Njut av era hundar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0