Antismällarinfo på lördag!

På lördag är vi några stycken som ska dela ut infoblad om att inte köpa ut smällare till mindreåriga. Vi är ju några som tidigare jobbat mycket med Antismällarprojektet & nu när kommunen sökte frivilliga så nappade vi direkt. Tyvärr så blir vi inte så många, men vill du vara med? Hör av dig! Alla behövs!!!

Lite knepig dag & tid, nu såhär inför jul men snart sätter väl smällandet i gång.......Peppar,peppar men ännu har det inte helt kommit i gång. Har "bara" hört några smällare. Förra året vi den här tiden var det ju nästan "krig".
Det bästa med att inte smällandet satt i gång är att jag kan ha min Prins Milloo hemma! Men så fort det sätter i gång så får han åka till landet, han fixar ju inte att vara hemma då, tyvärr. Känns så himla trist, men vad gör man???? Vet inte hur jag ska göra med Trizz, ska man utsätta henne för allt smällande som kommer eller??? Vill ju INTE att det ska bli som med Mille! Han var ju inte rädd alls, förrän mina grannidioter 2 hus bort en sen kväll i januari, stod på sin balkong & smällde smällare!?!?!?! OBS! Det var dom "vuxna" som brände av dom!?!? Det small som i Beirut 10 meter från Milloo...Trodde att han skulle få hjärtstillestånd, han blev helt apatisk. Han kissade & drägglade, stackarn. Men vem FAEN trodde att idioterna skulle smälla smällare i slutat av januari??? INTE jag i alla fall!!

Tar nog med mig Breeze på lördag, Kristina ska ta med Allis dom andra kommer utan hund.
Man kanske alltid når någon........

SMÄLL GÄRNA SMÄLLARE, MEN BARA PÅ 12-SLAGET DEN 31/12!!!!!

Njut av era hundar!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag skulle gärna varit med er men skall "tyvärr" på julfika som var bestämt sen länge samt till rehab med Tira! Själv trodde jag att vi skulle vara trygga i skogen på Nyår men se icke. Grannarna skall ha stort nyårsfirande med smällare.. Hoppas Tira inte bryr sig...

Längtar tills på söndag då ska vi köra mkt handling på träningen!!!



Kram igen!

2008-12-18 @ 08:12:19
URL: http://www.lundsgard.com
Postat av: Marie G

Ja, det är mycket nu precis innan jul.....Hoppas att det går bra med "Grodan" på rehab. Sedan får vi hålla tummarna för att dom klarar smällarna före/under/efter nyår!

Kram igen

2008-12-18 @ 08:33:00
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0