Agility på Hund-08

GRATTIS ANDERS som med min BREEZE kom 3:a i hoppklassen på HUND-08!!!!

Men vi tar det från början, Anders skulle köra min Breeze & Birgitta & Oves malle Zingo & Elsa skulle köra min Milloo. Så en vecka innan tävlingen så hade vi en träningsdag där vi byggde upp en hopp & en agility bana som innehöll det mesta. Det gick superbra för alla! Riktigt roligt att se & njuta av ha,ha,ha....Elsa körde Milloo för första gången & även första gången var det för Anders & Zingo ihop. Men vaddå, huvudsaken är ju att hundarna får köra dom är ju faktiskt grundtränade. Såd det är ju bara att köra på. En vecka kvar till tävling......Anders fick jag faktiskt att träna även på måndagen så han hann köra Zingo 2 gånger innan tävlingen. Sedan var det bara för mig att hålla i gång dom under veckan så att dom var redo på lördagen. Givetvis vill man ju ha rena hundar så på fredag morgon innan jobbet badade jag både Breeze & Milloo. Hua vilket jobb men så blev dom så fina också.....

På lördag morgon den 6/12 hämtade Birgitta mig kl: 06,20 för färd upp till Älvsjömässan. Anders skulle givetvis komma senare.....Fördelen att vara uppe så tidigt var dels att vi fick parkering i garaget & bra platser vid agilityplanen. Så när allt väl var klart med besiktning & vaccinationskoll, burar uppsatta, stolar utplacerade så var det tid & dax att gå en sväng. Snacka om att det var skönt att gå runt mässan & kolla vad som fanns UTAN att behöva trängas med massor av folk! Man hade verkligen plats & kolla in om det fanns ngt intressant. Men tyvärr så hittade jag inget av inresse utom  halsband (likadana) till Breeze & Trizz. Dom var superfina tycker jag..Hade med mig Anders väst som skulle tryckas innan tävlingen vilket hanns med......



      
Data kunnig som jag är vet jag inte hur man får bilderna åt rätt håll........

Sen när väl Anders & Linnea kom var det dax att gå banan & Anders kulle börja med Zingo i agility.
Ja vad säger man?! Jisses vad bra det gick för Anders & Zingo i deras första start!!! En jättebra lopp med bara 5 fel, Anders var lite för snabb att "vika" av när nästan salomen var slut & ut gick Zingo=5 fel. Men det blev inga fler fel & dom slutade på en 13 plats av ca 67 starter eller så....MYCKET BRA!!!


     
Förstår ni att jag behöver en ny kamera?!?!


Tyvärr så diskade sig Elsa med Grappa i båda sina starter. Men hindren är höga & Grappa är inte stor, trist.....


  
Elsa & Grappa

Sedan blev det en lååång väntan tills det var dax för mediumhundarna.... Tyvärr så ville Milloo för mycket & sprang rakt fram & upp på A-hindret, igentligen så skulle han ju svänga efter hinder nr 2 & ta ett hinder till höger. Men det hade han inte tid med, nix fort & fram är Milloos melodi ha,ha,ha...Men dom fick köra klart & han ville sååå mycket hela banan, min Prins.
Anders & Breeze, ja snacka om katastrof! Breeze var superöverladdad & Anders fick göra allt för att INTE springa över henne! Tur att han är smidig & vig......Disk även för dom. Men det var bara att ladda om till hoppklassen.

I hoppklassen diskade Anders sig med Zingo, Elsa med Grappa & Milloo. "Mille" ville även i denna klass fort & fram.....



Elsa & Milloo samt Anders & Breeze



Men se NU slog Anders & Breeze till!!! Jajjamensan nu blev det ett KANONLOPP & NOLLA!!! Dom gick in på placering nr 2 men slutade till sist på placering 3 av 40 starter!!! SUPERDUPER!!!! Jag var SÅ STOLT över DOM!!!

     




Anders & Breeze

TACK ANDERS FÖR ATT DU TÄVLADE MIN BREEZE, ni är BÄST!

TACK ELSA för att du tävlade Milloo!

Jag är jätteTACKSAM för att ni ställde upp på HUND-08 med mina hundar!


Njut av era hundar!


Kommentarer
Postat av: Lotta

GRATTIS!!! GRATTIS!!!

Vilka hundar du har! Och vilken oootroooligt snygg väst!



Och vilka duktiga förare. KUL KUL.



Själva så missade vi typ det mesta i uppträdande, men som sagt: SHOPPINGEN VAR ENASTÅENDE.



Vi ses.

Kram Lotta med Lappisarna



2008-12-10 @ 06:14:25
URL: http://www.123minsida.se/taito
Postat av: Marie G

TACKAR! Ja i bland bara måste man få skryta, ha,ha,ha....Visst är våra hundar underbara!?!?

Hmm det blev LITE shopping också....

Kram

2008-12-10 @ 17:14:51
URL: http://marieosindie.blogg.se/
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej

Grattis, jätte roligt.

2008-12-15 @ 13:33:25
Postat av: Marie G

Hejsan,

Tackar, ja det känns BRA när ngt KUL händer!

Hälsningar Marie & sheltieligan

2008-12-15 @ 21:56:29
URL: http://marieosindie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0