Träning & socialträningspromenad med Trizz

Det har varit lite mycket nu, så pass mycket att datan inte varit på!

Men tränat det har jag gjort! Jajjamensan, i fredags så började dagen med att jag åkte ut till Bruks & gick en lång promenad med alla hundarna. Sedan var det dax för agilityträning först med Breeze sedan Milloo & sist Trizz. Vad jag minns så gick det bra i alla fall ingenting som inte går att träna bort smile.....Har för mig att det blev samma övningar som vi körde på torsdagskvällen. Trizz fick köra en ny övning & det var att följa handen över ett hinder i sväng dvs runt runt & sedan fram & belöning. Snacka om han hon nappade nästan direkt! Så kul!  Tur med vädret hade jag också.....

Sedan när jag väl kommit hem & ätit lite ringde Ingela & frågade om vi skulle socilaträna Trizz & Ia på stan & självklart hängde jag på. Som tur var så hade Trizz hunnit sova lite innan hon & jag åkte i väg. Vi utgick från Tom Tits parkeringen & gick sedan genom Gågatan & bort till stationen. Vi hade sådantur att han som har Ingelas Novac som är busschaufför såg oss & det slutade med att vi fick åka med gratis en station. Toppen! Superbra träning för våra SUPERDUKTIGA tjejer! Trizz ville inte gå på bussen men väl på så var det inga problem. Ia gick på utan problem. Sedan traskade vi tillbaka genom stan utmed kanalen & tillbaka till bilarna. Det här var en jättekul & bra promenad för vi träffade på allt från barnvagnar, ungar som ville klappa vilket dom fick för vi tyckte att dom verkade trevliga(vilket dom också va!), cyklister, springade folk, bussar, tåg ja säg något vi inte stötte på! Ingela & jag bara gick omkring & glänste, ja så duktiga var våra i vårt tycke stabila, trygga tjejer!!! Känns så bra speciellt när vi bägge hade våra egna uppfödningar att glänsa med smile....Det här ska vi göra om!
Väl hemma slocknade Trizz ganska omgående. Sedan var det dax för mig att gå & jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0