Promenad & träning

Snacka om att man planerat in sin lediga dag på dagen med BRA väder! Så det var bara att packa träningsväskan & packa in hundarna i bilen & åka tillklubben.
Började med att gå en jättetrevlig hundpromenad på ca 40 minuter.

Sedan började jag köra Breeze i slalom med olika sorters ingångar & på höger sida. Hon var nästan för taggad men efter ett tag taggade hon ner lite så där lagom & se då gick det BRA! Sen körde jag raksträckan samma som i går, men i dag så ställde jag henne kvar & gick halva vägen för att kalla in henne & sedan skicka henne framåt. Det gick väldigt bra, men jag kände att jag var lite sen med att slänga bollen så att hon var tvungen att vända efter sista hindret, suck...att man alltid ska ställa till det...Sen avslutade jag med balansbommen  & attnas vad duktig hon var!!! Det är bara att njuta!!!Jag sprang, nåja men jag försökte i alla fall & sa bara ner & sprang vidare & hon stannade klockrent! Superhund!!!! 

Sen körde jag Milloo på slalom-hopp rakt fram-hopp höger- slalom igen. Han var också taggad men fixade hoppen & ingångarna BRA! Saknar fortfarande FARTEN i slalomen....Men det är bara att träna vidare.....Men Prinsen gör så gott han kan just nu! Även Milloo fick köra rak/fart sträckan vilket han gjorde perfekt! KUL!!! Hindren hade oilka avstånd & även olika höjd.

Därefter var det dax för Trizz & hon fick köra tunnlarna. Hon bara studsade innan hon fick sätta i gång, lilltjejen... Sen tog jag & la ner en bom & körde lite fram & "handling" via hinderstöden. Hon sprang så glatt mellan stöden! Sedan kampade vi lite med godispåsen innan hon fick godiset.

Avslutade med att alla hundar fick springa av sig tillsammans!

Kände mig ganska nöjd när vi kom hem & man såg att hundarna fått sitt....

I kväll blir det ju långpromenad för Breeze & Milloo, Sindie får stanna hemma tillsammans med Trizz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0