Sindie på massage igen...

I dag var det dax för Sindies massage, hon var lite motsträvig först men sedan slappnade hon av. Dom sista dagarna har hon ju sett mjuk & fin ut. Vilket är GLÄDJANDE! Hon är ju ingen ungdom precis......Hon får ju Glucosamin varje dag, något jag tror hjälper henne.

Har ju börjat ge dom ett nytt fästingmedel, ZX FIXODIDA100% ren naturkraft som det står på burken. Verkar fungera för normalt brukar mina hundar ha MASSOR av fästingar! Breeze hade givetvis en på örat idag & Milloo hade två som satt på huvudet i går. Men det är LITE! Förra året hade jag Scalibor halsband, dom fungerade jättebra mot fästingar MEN två av dom fick rejäl klåda av det, så därför blev det inget halsband på någon i år. Tidigare år har jag haft bla Frontline, spray. Har fungerat toppen, men är jobbigt att jobba in i 3 st hundar med PÄLS!!!.
Jag avskyr FÄSTINGAR!!!

Har ni några andra tips på BRA fästingmedel, skriv gärna det här.

Kommentarer
Postat av: Eva i Eskilstuna

Hej Marie
Jag var på hälso mässa i E-tuna och pratade med en
Aromterapeut hon sålde bla medel mot fästingar som man masserade in i nacken och svanskotan på hund och katt. Det skulle vara effektivt enligt försäljaren. Jag har tänkt att testa.
www.alba-agoras.se Vad du är duktig med att fota valparna det är så roligt att följa deras utveckling. Jag har tängt spara fotona på en cd, kul att ha. /eva

2008-04-20 @ 10:23:55
Postat av: Marie G

Hejsan, Alltid bra med tips.....Ju naturligare desto bättre tycker jag. Det är så kul att fota dom, tyvärr kan jag ju inte sätta ut alla på bloggen & hemsidan klarar jag fortfarande inte av själv....//Marie G

2008-04-20 @ 21:02:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0